وابستگی50 درصدی به نفت/ دولت از اخذ مالیات پردرآمدها چشم پوشی کرده است

نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه وابستگی بودجه به نفت 50 درصد است گفت: فرار مالیاتی زیادی در بودجه سال آینده وجود دارد؛ دولت از اخذ مالیات افراد پردرآمد غفلت کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، الله وردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 28 بهمن) مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1400در مخالفت با آن اظهار داشت: تغییرات لایحه ارائه شده بودجه 1400 از سوی دولت به مجلس قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه وابستگی بودجه به نفت کم نشده و بیش از 50 درصد لایحه به نفت وابستگی دارد افزود: بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است، نیم میلیون بشکه به میزان فروش نفت افزوده شده که تحقق آن مشخص نیست.

نماینده ورزقان در مجلس تصریح کرد: باید بودجه را واقعی کنیم تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند؛ می‌توانیم با ارائه بودجه سه دوازدهم و تصویب آن دولت را به سمت ارائه بودجه حقیقی تشویق کنیم.

دهقانی گفت: از منابع جدید در لایحه بودجه خبری نیست؛ همچنین فرار مالیاتی زیادی در بودجه سال آینده وجود دارد، دولت از اخذ مالیات افراد پردرآمد غفلت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه منابع بودجه پایدار نیست و با کسری بودجه مواجه می‌شویم، بیان کرد: منابعی برای اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته نشده است، برای اصلاح ساختار بودجه باید لایحه ارائه شده را رد کنیم.

نماینده ورزقان در مجلس گفت: بی‌عدالتی‌های موجود در لوایح بودجه تکرار شده است، بسیاری از شهرستان‌های محروم آرزو دارند برای پروژه‌های عمرانی مجوز دریافت کنند. ارائه بودجه سه دوازدهم خللی در کشور ایجاد نمی‌کند.

233104