درحالیکه سرمایه گذاران بیت کوین درحال دریافت سود هستند، ماینرها هودل کردن را ترجیح می دهند

تازه ترین داده های منتشر شده توسط پلتفرم تحلیل داده های درون زنجیره ای گلاسنود (Glassnode) حاکی از آن هستند که در حالی که سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین در حال دریافت سود می باشند، ماینرهای بیت کوین به انباشت و هودل کردن این دارایی روی آورده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، علی رغم اینکه در ماه ژانویه (دی و بهمن) فشار فروش سنگینی از سوی ماینرها مشاهده شد، گزارش گلاسنود نشان می دهد که خروجی ماینرها از ابتدای ماه فوریه (اواسط بهمن) تاکنون کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که ماینرها و سرمایه گذاران طولانی مدت در زمان بازارهای گاوی دو فروشنده اصلی بیت کوین هستند. می توان کاهش جریان خروجی ماینرها را یک سیگنال صعودی قلمداد کرد، در حالی که ماینرها به سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، هزینه های عملیاتی یا انباشت دارایی خود را پوشش داده اند.

با توجه به اینکه ماینرها اکنون محکم به دارایی بیت کوین خود چسبیده اند، گلاسنود اینگونه استنباط می کند که اکثر کوین های فروخته شده توسط سرمایه گذاران بلند مدت به بازار ریخته شده اند.

در این گزارش اشاره شده است که “کندل هفته گذشته ایلان”، با بزرگترین کندل روزانه در تاریخ بیت کوین که یک روز پس از اعلام سرمایه گذاری تسلا ایجاد شده است، افزایش قیمت 7162 دلار یا 18.5درصدی روز دوشنبه، 8 فوریه (20 بهمن) را به دنبال داشت.

گلاسنود با در نظر گرفتن شاخص ASOL که شاخصی است که میانگین تراکنش‌ های فروش بیت‌کوین را اندازه گیری می کند، به این نتیجه رسید که سرمایه گذاران بلند مدت برای دریافت سود خود از اخبار تسلا استفاده می کنند.

“همانطور که شاخص ASOL نشان می دهد، کندل ایلان میانگین مدت زمان کوین های صرف شده را از 30 روز به 58 روز رسانده است. “

این شرکت خاطرنشان می کند که شاخص Coin Days Destroyed (CDD)، که بیانگر این مسئله است که بیت کوین ‌ها برای چه مدتی در حساب ‌ها بدون استفاده باقی ‌مانده ‌اند، نشان می دهد که کوین های قدیمی دوباره توزیع می شوند. گلاسنود اینگونه نتیجه می گیرد که سرمایه گذاران طولانی مدت از ماه اکتبر (مهر ماه) یعنی زمانی که BTC از مرز 12000 دلار عبور کرد، برای دریافت سود اقدام کرده اند.

سرمایه گذاری تسلا سیگنال های اجتماعی بی سابقه ای را نیز برای بیت کوین به همراه داشته است به طوریکه پس از تبلیغات سرمایه گذاری این کمپانی خودروسازی، فعالیت توییتری مربوط به این ارز به بالاترین سطح خود رسیده است.

علی رغم این دریافت سود، قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش است، بطوریکه BTC در تاریخ 16 فوریه (28 بهمن) بالاترین سطح تاریخی خود را در 49600 دلار لمس کرد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

233091