تهاتر سیب با موز در آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تهاتر سیب با موز به عنوان یکی از مطالبات مدیریت ارشد استان از ریاست جمهوری برای حل مشکل صادرات سیب شکل اجرایی به خود گرفته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، نادر صادقی در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی و ساماندهی مبادلات مرزی با اشاره به افزایش ارزش صادرات استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته اظهار داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا میزان صادرات کالا از گمرکات استان روند مطلوبی داشته است و میزان صادرات استان تاکنون ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع صادرات استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از بازارچه‌های مرزی انجام گرفته که نشان از نقش موثر این بازارچه‌ها برای استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات صادرکنندگان سیب در استان و تلاش مدیران استان برای رفع این مشکلات، خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان موجود است و مدیران استان در تلاش هستند با رایزنی وزارت امور خارجه، وزارت صمت و جهاد کشاورزی روند صادرات این محصول تسریع و مشکلات صادرکنندگان حل شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده تهاتر سیب با موز به عنوان یکی از مطالبات مدیریت ارشد استان از ریاست جمهوری برای حل مشکل صادرات سیب شکل اجرایی به خود گرفته است.

انتهای پیام/

233002