کنکور 1400 به شیوه نظام قدیم برگزار میشود؟

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر علوم خواستیم با توجه به شرایط فعلی امروز کشور، کنکور سال ۱۴۰۰ را بر اساس نظام قدیم تمدید کنند و وزیر علوم نیز پذیرفتند که این موضوع در وزارت خانه مطرح کنند و اگر در آنجا این مهم پذیرفته شد کنکور ۱۴۰۰ یکسال دیگر به شیوه نظام قدیم برگزار شود که ظاهرا موافقت این وزارتخانه در راستای برگزاری به شیوه قدیم مورد موافقت قرار نگرفته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در نشست مجازی معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی در مورد روند بررسی شکایت جمعی از داوطلبان شرکت در کنکور نظام قدیم، گفت: در این رابطه با وزیر علوم و همه مسوولان مرتبط با این موضوع را دعوت کردیم و مستندات از سوی آنها ارائه شد. این موضوع پیش از اینکه در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شود در کمیسیون آموزش مطرح شده بود و این کمیسیون به این نتیجه رسید که ما نمی توانیم وزارت علوم و سازمان سنجش را ملزم به برگزاری کنکور ۱۴۰۰ را بر اساس نظام قدیم کنیم.

رییس کمیسیون اصل 90 بیان کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را با توجه به مستندانی که دانش آموزان ارائه کرده بودند مورد بررسی قرار دادیم و در بررسی هایمان به ادله‌ای که بتواند وزارت علوم را ملزم به برگزاری آزمون ۱۴۰۰ بر اساس نظام قدیم نرسیدم.

وی افزود: در این جلسه از وزیر علوم خواستیم با توجه به شرایط فعلی امروز کشور، کنکور سال ۱۴۰۰ را بر اساس نظام قدیم تمدید کنند و وزیر علوم نیز پذیرفتند که این موضوع در وزارت خانه مطرح کنند و اگر در آنجا این مهم پذیرفته شد کنکور ۱۴۰۰ یکسال دیگر به شیوه نظام قدیم برگزار شود که ظاهرا موافقت این وزارتخانه در راستای برگزاری به شیوه قدیم مورد موافقت قرار نگرفته است.

پژمانفر در بخش دیگری از سخنان خود در مورد واگذاری بنگاه‌های دولتی و فساد احتمالی در این زمینه گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در طول چند ماه با ارائه مستنداتی با پیگیری جدی این مباحث را دنبال می کند و به عنوان یک وظیفه جدی پیگیر این موضوع هستیم.با کسانی که در این مورد تخلف می‌کنند بطور جدی برخورد خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود تصریح کرد: اصل ۴۴ یک فرصت بخوبی برای نظام ما بوده که بدنه خود را سبک و از تصدی گری‌ها خارج می‌کند و به سمت حیطه حاکمیتی در حوزه نظارت و حمایت می رود، اما به دلیل ضعف قانون و سوء مدیریت که در این حوزه وجود داشته به یک تهدید تبدیل شده و خاطره ای تلخی را برای مردم به جای گذاشته است.

پژمانفر تاکید کرد:باید اتفاقات گذشته را بازنگری کنیم و اجاره ادامه این مسیر را ندهیم ، البته به این معنا نیست که برای سرمایه گذاران ایجاد نگرانی کنیم، بلکه بتوانیم سرمایه گذاران واقعی را در تولید،اشتغال و چرخه اقتصاد حمایت کنیم.

232985