در پی تداوم بی تفاوتی مردم کردستان نسبت به کرونا؛

زنگ خطر «موج چهارم» کرونا در کردستان طنین انداز شد/ رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نمازهای جماعات

استاندار کردستان گفت: درگیری یک ساله کشور با ویروس کرونا، موجب فوت تعدادی و ابتلا عده زیادی به درد و رنج بیماری شده اما این خستگی‌ها نباید منجر به بی تفاوتی شود چرا که زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این استان اظهار داشت: تمام تلاش ما و درخواست برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عبور از مقطع فعلی است که امکان بروز موج چهارم متصور است.

مرادنیا با بیان اینکه در یک سال اخیر که کشور درگیر ویروس کرونا بوده، مشکلات جدی در زمینه اقتصاد و معیشت مردم به وجود آمده است افزود: از مردم می‌خواهیم تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اسفندماه، نوروز خوبی را برای همه رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسوولان واقف هستند که روحیه مردم خسته شده و کشش لازم را برای تداوم وضعیت موجود ندارد اضافه کرد: از مردم خواهش می کنیم تا با رعایت مسائل بهداشتی، کسب و کار خود در اسفند ماه را به ماه بی‌رونقی تبدیل نکنند و با حساسیت تمام در این ماه تلاش کنند تا این مقطع را هم پشت سر بگذاریم.

استاندار کردستان گفت: به دنبال ایجاد محدودیت هایی که منجر به تعطیلی شود نیستیم ولی در برابر تهدید سلامت مردم کوتاه نخواهیم آمد.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها برنامه‌ریزی خود را برای برگزاری مراسم های جشن و عروسی در اسفندماه دارند و با توجه به اینکه تالار ها تعطیل نیست، همه آنها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله ها هستند و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سالن ها رستوران ها هم باید با جدیت دنبال شود.

مرادنیا با بیان اینکه همه چیز به خود مردم برمی‌گردد و اگر واقعا رعایت کنند فروردین و عید خوبی را شاهد خواهیم بود، یادآور شد: از همه تیم‌های نظارتی انتظار می‌رود تا با نظارت دقیق، افرادی را که در هر اجتماعی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه هستند شناسایی و نسبت به تعطیلی تجمعات اقدام کنند.

وی همچنین خواستار رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در نمازهای جمعه و جماعات شد.

استاندار کردستان از فرمانداران هم خواست تا در سطح شهرستان‌ها نظارت عالی به وجود آید و اگر اماکن عمومی نسبت به دستورالعمل های بهداشتی بی‌توجه بودند حتما آن را تعطیل کند.

مرادنیا تداوم فعالیت های اجتماعی و صنفی را مشروط به حفط جان و سلامت مردم برشمرد و تاکید کرد: هر کس نسبت به این مهم بی توجه باشد با شدت با او برخورد می شود.

وی نگرانی و دغدغه اصلی را تهدید ویروس جهش یافته کرونا دانست و اظهار داشت: خروج از وضعیت آبی و رسیدن به وضعیت زرد، ورود به وضعیت نارنجی و قرمز را هم در پی دارد.

استاندار کردستان در پایان از رسانه‌ها هم خواست تا همچنان با حساسیت لازم هشدارهای بهداشتی را به اطلاع مردم برسانند.

شفیعی ـ استان کردستان

232967