برنامه توسعه کشاورزی و باغ داری ملل متحد در لرستان برگزار می شود

مدیر کل سازمان جهادکشارزی لرستان گفت: برنامه ملل متحد با هدف رشد و پیشرفت مشاغل کشاوری، توسعه باغ ها زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی و مهندسان جهاد کشاورزی به میزبانی پلدختر  به مدت شش ماه برگزار می شود.

اسفندیار حسنی‌مقدم رئیس سازمان جهادکشارزی لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، از اجرای برنامه ملل متحد با هدف توسعه مشاغل و احیای کشاورزی و باغ داری در لرستان به میزبانی پلدختر خبر داد و گفت: برنامه ملل متحد با هدف توسعه کشاورزی و مشاغل مرتبط با کشاورزی و باغداری به میزبانی پلدختر اجرا می شود. این برنامه طی شش ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: پلدختر به علت داشتن آب و هوای جنوبی امکان کشت نیمی از محصولات کشاورزی در تمام فصول را دارد. این برنامه زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی و مهندسان کشاورزی سازمان ملل متحد انجام می شود.

حسنی مقدم در ادامه گفت: اعطای تسهیلات به باغ داران، تهیه و تولید کود ارگانیک، تغییر روش کشت برخی از محصولات، استفاده از تجهیزات به روز جهانی، تقویت زنبور داران، دامداران و باغ داران یکی دیگر از اهداف این برنامه است.

وی یاد آور شد: برنامه ملل متحد با هدف رشد و پیشرفت مشاغل کشاورزی، توسعه باغ ها زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی و مهندسان جهاد کشاورزی به میزبانی پلدختر به مدت شش ماه برگزار می شود.

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه بیان کرد: در راستای برنامه عمران ملل متحد در زمینه ایجاد، طراحی و تسهیل بهبود مشاغل روستایی و بازیابی اقتصاد پس از سوانح طبیعی با ارائه برنامه‌های نوآورانه کارآفرینی در مناطق روستایی، در پی وقوع سیل در شهرستان پل‌دختر، طرح ایجاد مرکز توسعه نوآوری زنبورداری در منطقه پل‌دختر را در دستور کار قرار داده است.

اسفندیار حسنی‌مقدم افزود: با اجرای این طرح، جامعه محلی قادر خواهند شد اکوسیستم اقتصادی ایجاد و به‌گونه‌ای مناطق روستایی توانمند می‌شوند که بتوانند بر اساس پتانسیل‌های خود مشاغل کوچک ایجاد کنند و در نهایت منجر به ایجاد شغل پایدار و غنی سازی جوامع محلی شود.

این مسئول تصریح کرد: با کمک برنامه عمران ملل متحد و پشتیبانی از تهیه طرح توسعه منطقه‌ای نوآورانه در زمینه زنبورداری، شهرستان پل‌دختر به عنوان «طرح پایلوت» در استان لرستان انتخاب شد و با همکاری اتحادیه زنبورداری استان و مشاوره فنی صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور اقدام به ارائه پیشنهاد فنی با اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نموده است.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

232883