بیگی:

دولت روحانی غیر مستقیم با آمریکا در حال مذاکره است

نماینده تبریز در مجلس گفت: ظریف صحبت‌هایی مبنی بر اینکه رقبای دولت درحال مذاکره با آمریکا هستند را خلاف واقع دانسته در حالی که آن کسی که به طور غیر مستقیم اقدام به این کار کرده خود دولت است.

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره برجام و اقدامات دولت در مذاکرات آتی با آمریکا، اظهار کرد: واقعیت مطلب این است که آقای ظریف صحبت‌هایی مبنی بر اینکه رقبای دولت درحال مذاکره با آمریکا هستند باید گفت اصلا چنین چیزی نیست آن کسی که به طور غیر مستقیم با آمریکا درحال مذاکره است خود دولت است.

وی ادامه داد: اثبات این سخن بنده نیز صحبت‌های خود آقای ظریف است که بیان کردند دولت پیام‌هایی به طور غیر مستقیم با دولت آمریکا رد و بدل کرده است.

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره برجام، گفت: موضع نمایندگان مجلس هم همان موضع مقام معظم رهبری است یعنی آمریکا ترک کننده میز مذاکرات بوده و علیه ایران دست به اقدامات وحشیانه‌ای زده است پس آن کشور باید حسن نیت خود را ثابت کند نه ایران.

علیرضا بیگی تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام ایران در آن مدت خویشتنداری کرد و انتظار داشت اعضای دیگر برجام اقداماتی انجام دهند، اما این اتفاق صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت بایدن میانجی‌هایی به ایران فرستاده شد، بیان کرد: باید بپذیریم که اروپا درحال کارشکنی است یعنی یک زمانی نقش پلیس خوب را بازی می‌کند و در زمان دیگر نقش پلیس بد که این قابل پذیرش نیست.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه دولت درصدد بود امتیازاتی دوباره به آمریکا بدهد، گفت: تصور دولت این است که در این هشت سال دستاوردی جز برجام نداشته از این رو درصدد است تا این دستاورد خود را دوباره احیا کند، اما این دستاورد به ظن دولت دستاورد است، اما برای مردم آورده‌ای نداشته است.

علیرضا بیگی در پایان بیان کرد: آقای ظریف مدعی هستند که در جایگاه رهبری دستگاه دیپلماسی کشور دنبال سیاسی کاری نیستند، اما از رفتارشان چنین برداشتی نمی‌شود حتی یک زمانی در کمیته روابط خارجی صدای آمریکا بیان کرده بودندکه اگر شما با ما مسامحه نکنید رقبای ما بر دولت مسلط خواهند شد.

منبع: snn

232722