جاده های دلفان و سلسله نیاز فوری به بازسازی دارند

فرماندار دلفان گفت: جاده های سلسله و دلفان نیاز فوری به باز سازی دارند چرا که نامناسب بودن سطح و زیرساخت های این جاده ها علت بسیاری از تصادفات این منطقه شده است.

مرتضی مهدوی‌کیا فرماندار دلفان و سلسله در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، به کمبود تجهیزات راهداری و مشکلات جاده ای اشاره کرد و گفت: جاده های دلفان، سلسله و الشتر نیاز فوری به بازسازی دارند. نبود تجهیزات مناسب برای بازسازی جاده ها یکی از عوامل تخریب سطح جاده های این منطقه است.

وی افزود: برنامه خاصی برای نگه داری و بازسازی جاده در لرستان وجود ندارد. نامناسب بودن سطح جاده های سلسله و دلفان باعث بسیاری از تصادفات جاده ای بوده و هست. زمستان و سیل زیر ساخت و روکش آسفالت جاده های منطقه را از بین برده اند.

مهدوی کیا ادامه داد: کمبود تجهیزات و ماشین آلات برای مرمت و بازسازی جاده باعث تاخیر در رفع مشکلات جاده های سلسله و دلفان شده است.

وی بیان کرد: جاده های سلسله و دلفان نیاز فوری به بازسازی دارند چرا که نامناسب بودن سطح و زیرساخت های این جاده ها علت بسیاری از تصادفات این منطقه شده است.

فرماندار دلفان یاد آور شد: برخی از زیرساخت‌های شهرستان که در سیلاب سال ۹۸ دچار خسارت شده هنوز بازسازی نشده‌اند.

وی در خصوص زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای مناطق قلایی و بستام، تصریح کرد: پل چم تکله به‌عنوان مسیر ارتباطی چند روستای منطقه در سیل ‌۹۸ تخریب کامل شد که بازسازی آن نیازمند سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با تأکید بر روکش آسفالت محورهای آسیب‌دیده از سیل عنوان کرد: انجام ۴۹ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی و ۱۱ کیلومتر روکش راه شهری نیز ضروری است.

مهدوی همچنین با بیان اینکه ۱۶ کیلومتر از محورهای روستایی سلسله نیازمند آسفالت هستند افزود: برای رفع مشکلات ترافیکی به تجهیزاتی چون گاردریل، نیوجرسی و برج‌های نوری نیاز داریم درحالی‌که ماشین‌آلات راهداری شهرستان نیز مستهلک شده‌اند و برای برف‌روبی با مشکل مواجه می‌شویم.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

232607