نخستین منظومه فضایی کشور در ارومیه رونمایی شد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز منظومه ماهواره ای حاج قاسم سلیمانی و ماهواره اروم ست اتفاق بزرگی را در کشور رقم می زند همگی در سایه اعتماد به نسل جوان جامعه به وجود آمده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علی نیکزاد در آیین رونمایی از نخستین منظومه فضایی کشور با بیان این که رونمایی از این ماهواره فضایی مصداق بارز ما می توانیم است اظهار داشت: اگر امروز منظومه ماهواره ای حاج قاسم سلیمانی و ماهواره اروم ست اتفاق بزرگی را در کشور رقم می زند همگی در سایه اعتماد به نسل جوان جامعه به وجود آمده است.

وی افزود: افزایش قدرت دفاعی ، توجه به اقتصاد مقاومتی، وفادار بودن به آرمان های انقلاب اسلامی و ایجاد عدالت اجتماعی از جمله موضوعاتی است که موجب توسعه و پیشرفت کشور می شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از کلید واژه های حیاتی در کشور پیشرفت علمی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد و این مهم به صورت جدی در مجلس شورای اسلامی دنبال می شود.

نیکزاد گفت: خود کفایی ایران در عرصه های مختلف توسط جوانان این مرز و بوم دیگر موضوعی غیر قابل باور نیست و ۱۱۰ میلیون لیتر تولید بنزین روزانه کشور فقط نمونه ای از خود کفایی‌های صورت گرفته توسط جوانان ایران اسلامی است.

جلال زاده یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به این که جوانان ایران اسلامی در برهه های مختلف کمک کار مسئولان در رشد و پیشرفت ایران اسلامی بوده اند، گفت: به جز سه شرکت در دنیا این تکنولوژی در دست هیچ شرکتی نیست و این رونمایی حجت را برای همه مسئولان برای حمایت بیش از پیش از جوانان نخبه و انقلابی تمام کرد.

نیکبخت، رئیس پارک علم و فن آوری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به این که ۱۰۹ شرکت و با واحد فن آوری در این پارک فعالیت می کنند، گفت: ۶۶۸ دانش پژوه در این پارک فعالیت های پژوهشی خود را در بخش های مختلف انجام می دهند.

ذوالفقاری مدیرعامل شرکت گیتی اوج آذربایجان نیز در این مراسم گفت: این ماهواره با بالاترین رزولیشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه تر می باشد.

انتهای پیام/

232539