وزیر آموزش ‌و پرورش یوم‌الله ۲۲ بهمن را تبریک گفت

در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وزیر آموزش‌وپرورش با صدور پیامی یوم‌الله ۲۲ بهمن را تبریک گفت.

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن حاجی میرزایی در آستانه چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، این روز را تبریک گفت. متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به این شرح است؛

"بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَیَمْحُ اللَّهُ الْبَاطِلَ وَیُحِقُّ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ

و باطل را محو می‌کند و حق را به فرمانش بر پا می‌دارد

(سوره شوری آیه ۲۴)

بار دیگر زمستان فرا رسیده است تا ذهن و ضمیر انسان‌های آزاده‌ی جهان به یاد روزهای پر فروزی بیفتد که ایرانیان دلیر توانستند در دل آن موسم سرد، خالق بهاری بالنده باشند که با خود شکوفه‌های شگفت به بار آورد.

پارسیان پارسایی که صاحب ایمان بودند و ساکن ایران، به نیکی توانستند با اتکال به خداوند متعال، اتکای به فرهنگ غنی ایرانی و امتثال به هدایت های داهیانه‌ی قائد خود، حضرت امام خمینی (ره)،اعجازگون به جهان و جهانیان بیاموزند چگونه می‌توان بر طاغوتیان، طغیان کرد.

انقلاب اسلامی ایران به‌یقین یکی از خطیرترین رخدادهای دوران حاضر است، در حقیقت واجد فجر جدید بشریت در سپهر سیاسی جهان است که به شایستگی توانست منشأ اثراتی ارزنده و مبدأ ثمراتی برازنده در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، دینی و… باشد.

برخورداری از پشتوانه‌ی عظیم فلسفه‌ی دینی و معارف شیعی، استواری بر پایه‌ی ایمان، اعتقاد و فرهنگ، حاکم‌سازی فرهنگ توحیدی و شکل‌گیری بر مبنای نظم و نظام انقلابی، مختصات ویژه‌ی این انقلاب از منظر رهبر معظّم انقلاب است که وجوه ممیّز آن از سایر انقلاب‌های بشری است. زدودن زنگارها و اضافات از چهره‌ی اسلام و نمایاندن حقیقت رحمانی و اصالت آسمانی این دین متعالی به جهانیان، مطرح کردن تشیّع به‌عنوان مکتبی حیات‌بخش و استقرار نخستین نظام مردم‌سالار دینی سه ارمغان فرهنگیِ انقلاب اسلامی ایران، به‌عنوان فرهنگی‌ترین انقلاب تاریخ است.

بازآفرینی روحیه‌ی خودباوری، تسلّط بخشی مردم بر سرنوشت خویش، تعیین و تعمیق آزادی‌های مدنی، حضور پویا و پایا در عرصه‌های ستم‌ستیزی و دفاع غیورانه از مرز و بوم، ایجاد عزم فزاینده در نیل به رشد و آبادانی و تحقّق عنصر سعادت‌آفرین میزان رأی ملت است، از دیگر دستاوردهای این انقلاب مردمی است.

و اکنون ملّت رشید ایران با رشادتی روزافزون، به انتظار چهل و دومین طلوع خورشید رخشان این انقلاب بزرگ و رستاخیز سترگ، ایستاده است؛ اینجانب به‌عنوان خادم کوچک آنان در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره‌ی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و گرامیداشت شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، مسرورانه فرارسیدن یاد روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی را به عموم به مردم صلح‌دوست و ستم‌ستیز ایران، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانش آموزان معزز و اولیای معظّم تبریک و تهنیت می‌گویم و مجدّانه از عموم ایرانیان ایمانی، خاصّه همکاران ساعی و صبورم دعوت می‌کنم تا به موازات مشارکت نوین و نمادین در جشن‌های پیروزی انقلاب، با جدّ و جهدی فزون‌تر و روحیه‌ای مصلحانه و رویکرد صالحانه، به عنوان قشری مرجع و مورد وثوق، با درک کامل از اقتضائات زمان و فهم جامع از بیانیه‌ی گام دوم انقلاب از طریق آگاهی‌افزایی به جامعه‌ی مخاطب، به ویژه نسل نوخاسته‌ی انقلاب، موجِد استمرار جمهوری اسلامی ایران باشند. "

232143