کاهش 4 روزه میانگین مدت سیر مرسولات پستی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: میانگین مدت سیر مرسولات در استان چهارمحال و بختیاری به 4 روز رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از چهار محال و بختیاری، سید عبدل درگاهی با بیان اینکه میانگین مدت سیر مرسولات در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۱۴ روز برآورد شده بود، افزود: این رقم در سال جاری به ۱۰ روز کاهش یافت و هم‌اکنون میانگین سیر مرسولات در شهرستان شهرکرد به هشت روز رسیده است.

وی زمان‌های صرف شده برای ثبت سفارش، بسته‌بندی، حمل ‌و نقل، پردازش و توزیع را از جمله فرایندهایی اثرگذار در میانگین مدت سیر مرسولات عنوان و تصریح کرد: برقراری خط مستقیم پستی بین شهرکرد و مراکز استان‌های دیگر، افزایش بهره‌وری از حمل‌ونقل ریلی و هوایی در جابه‌جایی مرسولات، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و نظارت مستمر بر فعالیت دفاتر پستی از عواملی است که منجر به کاهش مدت میانگین سیر مرسولات در استان شده است.

درگاهی همچنین در ادامه به جابه‌جایی یک میلیون و ۸۱۰ هزار مرسوله تا بهمن امسال در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله وارده و ۶۱۰ هزار مرسوله صادره است.

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع مرسولات وارده به استان، ۳۸۷ هزار مرسوله از نوع بسته و امانت است که به دلیل افزایش خریدهای اینترنتی و گسترش تجارت الکترونیک در زمان شیوع ویروس کرونا، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۱۴ درصدی روبه‌رو شد.

درگاهی یادآور شد: تا بهمن‌ماه بیش از ۶۶ هزار مرسوله خریداری شده از فروشگاه‌های مجازی در استان توزیع شده است و ۳۰ فروشگاه نیز در این مدت به جمع فروشگاه‌های اینترنتی چهارمحال و بختیاری اضافه شدند.

هم‌اکنون نزدیک به ۴۰۰ نقطه تماس پستی شامل دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر ICT روستایی، صندوق پستی و دفاتر پست دولتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

منبع: ایرنا

232020