قیمت ها دست خداست...

یادداشت/ بیژن زنگنه؛ وزیر نفت در پاسخ به انتقادات مبنی بر قیمت‌گذاری صنایع پایین دستی گفته است: قیمت‌ها «دست خداست».

به گزارش سایت خبری پرسون، این اولین باری نیست که جناب زنگنه، وزیر نفت با اظهار نظرهای عجیب و غریب شگفتی ساز افکار عمومی و فضای رسانه ای کشور می شود؛ همانند این خبر: «وزیر نفت: بنزین گران نمی‌شود».

و یا اینکه: وزیر نفت: «هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و قانون نیز اجازه انجام این کار را نداده است» که ۳۱شهریور 98 در سایت « مشرق نیوز» منتشر شد و....

اما پس از مدتی که بنزین به نرخ آزاد 3 هزار تومان و ۱۵۰۰تومان سهمیه ای، افزایش قیمت پیدا کرد، باز هم شیخ الوزرای دولت روحانی از افزایش نرخ بنزین اظهار بی اطلاعی نموده و شگفتی مردم از جواب زنگنه به پرسش خبرنگاران در مورد مدت زمان سهمیه بندی بنزین و اینکه این سهمیه بندی تا چه مدت ادامه خواهد داشت دو چندان شد! که وی در جواب این سوال خبرنگاران گفت: «تا وقتی که مردم تحمل کنند»

پاسخ وزیر نفت دائم الادوار دولت، در خصوص پیدا شدن یک دستگاه پوز در دفتر کارش به گروه تحقیق و تفحص مجلس هم، در نوع خود بی نظیر بود.

در این میان بازار بورس هم از ترکش اظهار نظر های زنگنه در امان نماند.

وی در جلسه ای پیرامون حضور وزارت نفت در بازار بورس و در پاسخ به منتقدان این رویه عنوان کرد :«در عرضه‌های قبلی نفت در بورس انرژی، خودمان به خریداران اعلام کردیم که از بورس انرژی نفت خام را خریداری کنند، اما از این به بعد می‌گوئیم از این بازار خریداری نکنند» تا مشخص شود بورس تا چه حد توانایی جذب مشتری برای محموله‌های نفت را دارد.

دامنه سخنان و نظرات عجیب و‌ شگفتی ساز وزیر نفت دولت تدبیر بسیار گسترده تر از موارد ذکر شده بوده که بررسی همه آنان مثنوی هفتاد من خواهد بود که جهت جلوگیری از اطاله کلام از ادامه آن خود داری می کنیم.

اما جدیدترین حکایت های وزیر نفت در مورد افزایش قیمت ها...

بیژن زنگنه؛ وزیر نفت در پاسخ به انتقادات مبنی بر قیمت‌گذاری صنایع پایین دستی گفته است: قیمت‌ها «دست خداست».

وی اظهار داشته: هیچ دولتی نمی‌تواند در قیمت‌گذاری‌ها دخالت کرده و انتظار نتایج مطلوبی را داشته باشد.

انتشار این سخن شگفت انگیز وزیر کرمانشاهی نفت در فضای رسانه ای کافی بود تا روزنامه نگاران و کاربران فضای مجازی به انواع مختلف از جمله زبان طنز به این جمله زنگنه که گفته است «کنترل قیمت ها دست خداست»، واکنش نشان بدهند.

جناب زنگنه حال که کنترل قیمت ها دست خداست زحمت کشیده بیش از این صندلی های وزارت و مدیریت و مسئولیت ها را اشغال نکرده، حداقل بگذارند خداوند با تدبیر خویش، اوضاع، از جمله قیمت ها را سر و سامان دهد.

سیدوحید حسینی ـ روزنامه نگار

231944