موج جدید کرونا در لرستان آغاز شده است

دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان گفت: با وجود محدودیت ها و هشدار های بهداشتی اما مردم توجه ندارند و آمار مبتلایان و فوتی ها در حال افزایش است.

مریم کوشکی معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در گفت وگو با خبرنگار​ سایت خبری پرسون، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا لرستان، اظهار داشت: موج جدید کرونا در لرستان آغاز شده است. با وجود محدودیت ها و هشدار های بهداشتی مردم توجه ندارند و آمار مبتلایان و فوتی ها در حال افزایش است.

وی افزود: در روز های گذشته با وجود هشدار های دائم بهداشتی اما صف های توزیع روغن بدون رعایت شیوه نامه ها در شهرهای استان تشکیل شد که همین امر باعث انتقال سریع ویروس بین مردم شده است. کرونا در لرستان جان تازه ای گرفته است.

کوشکی با اشاره به آمار یادآور شد: درمجموع ۱۸۱ و ۴۷۰ نمونه به آزمایشگاه‌های ارائه‌شده که جواب ۱۸۱ هزار و ۱۸۴ نمونه تاکنون داده‌شده است.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان مثبت به کووید ۱۹ در لرستان ۶۵ هزار و ۵۰۰ مورد است که بر اساس این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تست تعداد ۱۳۰ نفر مثبت اعلام‌شده و یک نفر هم جانباخته است. این در حالی است که آمار روز گذشته ۷۵ نفر بود. همچنین تعداد کل پاسخ‌های منفی ۱۲۰ هزار و ۶۹۰ مورد است.

مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متأسفانه تاکنون یک هزار و ۳۲۱ به بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

231906