یوسفی در صحن مجلس:

دولت برای اخذ مالیات بر خانه های خالی نقشه نکشد/ درآمد را صرف ساخت کنید

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: درآمد حاصل از اخذ مالیات از خانه های خالی و مالیات بر عایدی مسکن باید جهت خانه سازی های جدید استفاده شود و همچنین نباید دولت به این درآمد نگاه داشته باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح«جهش تولید و تأمین مسکن»، گفت: متأسفانه شرایط امروز به گونه ای است که خانه دار شدن برای مردم تبدیل به آرزو شده است و برای حل مشکل مسکن در وهله اول باید دلالان یا کسانی که سفته بازی می کنند سریعتر از بازار مسکن خارج شوند.

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: خانه های طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای مردم هزینه خواهد داشت و قرار است صرفاً ۱۰۰ میلیون تومان برای تهیه این خانه ها داده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصدی است که برای مردم بسیار سخت است که چنین وامی را پرداخت کنند و همچنین مردم برای خانه دار شدن از طریق طرح اقدام ملی مسکن باید حدود ۳۰۰ میلیون تومان پول داشته باشند و اگر این پول را داشتند، قطعاً تا الان خانه دار شده بودند.

یوسفی تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی را در حوزه مسکن انجام داده است اما این وزارتخانه باید برای خانه دار شدن کارگران، کارمندان و همچنین اقشار آسیب پذیر جامعه نیز کاری کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد حاصل از اخذ مالیات از خانه های خالی و مالیات بر عایدی مسکن باید جهت خانه سازی های جدید استفاده شود و همچنین نباید دولت به این درآمد نگاه داشته باشد.

231894