احمدی بیغش:

پیشنهاد مکرون از سر خیرخواهی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرانسوی‌ها همیشه به دنبال دشمنی با ملت ایران هستند؛ بنابراین پیشنهاد آقای مکرون از روی خیر خواهی نخواهد بود.

به گزارش سایت خبری پرسون، به اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه «می‌توانم میانجی‌گری صادق و متعهد در مذاکرات تهران- واشنگتن باشم» اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور فعلی فرانسه نسبت به روسای جمهور ما قبل خود عناد و کینه خاصی را درباره استقلال جمهوری اسلامی ایران داشته است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: فرانسوی‌ها همیشه سعی کرده‌اند که همراه خوبی برای ایالات متحده در مباحث گوناگون باشند؛ ضمن اینکه معتقدم در حال حاضر نیز اظهارات مکرون درباره میانجیگری با نیت خیر نبوده است؛ چرا که کارنامه فرانسوی‌ها مملو از این حرفهاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وقتی مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها را مصوب کرد، فرانسه نخستین کشوری بود که در این باره موضعگیری کرد؛ چرا که هیچگاه نمی‌خواهد حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام، فرانسه سکوت پیشه کرد و هیچ مطالبه‌ای را از آمریکایی‌ها برای انجام تعهداتشان خواستار نشدند؛ بنابراین چنین پیشنهادی هم که اخیرا از سوی مکرون پیشنهاد شده خوشبینانه نبوده است.

231884