به دام افتادن سارقان حین سرقت از منزل توسط پلیس و صاحب‌خانه+عکس

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت سارقان منزل در شمال تهران خبر داد و گفت: سارقان حین سرقت از منزل به دام افتادند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ ضرغام آذین با اعلام خبر بازداشت سارقان منازل در شمال تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: حدود ساعت 21:30 شانزدهم بهمن ماه جاری فردی در تماس با پلیس 110 اعلام کرد که سارق یا سارقانی داخل منزل وی در منطقه سعادت‌آباد حضور دارند و در حال سرقت هستند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: به سرعت پس از تماس این مرد جوان، تیمی از مأموران کلانتری 134 شهرک قدس به محل وقوع سرقت اعزام شده و متوجه شدند دو سارق داخل منزل مرد جوان حضور دارند.

وی تصریح کرد: لحظاتی بعد سارقان که قصد متواری شدند داشتند،‌ توسط مأموران پلیس بازداشت شدند؛ سارقان پس از بازداشت در ابتدا مدعی بودند که با یک تاکسی اینترنتی به محل سرقت مراجعه کرده‌اند اما با بررسی بیشتر ضمن کشف آلات و ادوات مربوط به سرقت، خودروی سارقان (پژو 207) نیز در اطراف محل سرقت کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف اموال مسروقه داخل خودروی پژو 207، گفت: در بین اموال مسروقه، اموالی وجود داشت که پنج ماه پیش به سرقت رفته و نزد سارقان مانده بود.

آذین با اشاره به کشف مقادیری ارز، سکه، وجه‌نقد و سایر لوازم قیمتی مانند ساعت از سارقان، بیان کرد: تاکنون هفت شاکی با مراجعه به کلانتری، سارقان را شناسایی کرده‌اند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ متذکر شد: سارقان در ترفندی خاص، پلاک خودرویی دیگر را با همان مشخصات رنگ و برند، کپی‌سازی و روی خودروی پژو 207 خود نصب کرده بودند.

یکی از شکات این پرونده نیز درباره جزئیات سرقت از منزل به خبرنگار تسنیم گفت: منزل ما در منطقه سعادت‌آباد قرار دارد، شامگاه 9 بهمن به همراه همسرم از خانه خارج شده و ساعتی بعد پس از ورود به منزل متوجه سرقت شدیم سارقان ارز، سکه، طلا و اموال قیمتی به ارزش 140 میلیون تومان را به سرقت برده بودند.

وی افزود: دقیقاً یک هفته پس از این سرقت، (شامگاه 16 بهمن) مجدداً به همراه همسرم از خانه خارج شده و دو، سه ساعتی بیرون از منزل بودیم، در زمان بازگشت به منزل، قصد شوخی کردن را با همسرم داشتم و به شوخی به او گفتم که انگار مجدداً از منزل ما سرقت شده اما با نگاه از پنجره منزل که مشرف به بیرون از ساختمان است، متوجه شدم واقعاً سارق یا سارقان در منزل ما حضور دارند.

این شاکی ادامه داد: به سرعت به همسرم گفتم تکان نخورد، از وی خواستم خودرو را خاموش کند و به سرعت ضمن تماس با پلیس 110 اعلام کند سارقان در حال سرقت از منزلمان هستند، من در ساختمان را بستم، پشت در منتظر ماندم تا پلیس از راه برسد که یکی، دو دقیقه بعد، مأموران از راه رسیدند.

وی افزود: سارقان داخل خانه بودند که با شنیدن صدای قفل در و دیدن من و مأموران به سرعت در را بستند و از پشت قفل کردند اما در نهایت نتوانستند مقاومت کنند و بازداشت شدند همچنین این سارقان مجهز به شوکر، اسپری اشک‌آور، قمه و چاقو بودند.

این شاکی گفت: البته این سارقان با سارقانی که دفعه پیش از منزل ما سرقت کرده بودند، تفاوت داشتند و متأسفانه منزل ما به نوعی طراحی شده که داخل آن از بیرون خانه، قابل رؤیت است و به راحتی سارق می‌تواند مشاهده کند که فردی داخل منزل حضور دارد یا خیر البته بعد از وقوع این سرقتها از صاحب‌خانه خواسته‌ام منزل را بیشتر به تجهیزات مراقبتی تجهیز کند تا دیگر سرقت روی ندهد.

231802

مطالب مرتبط

نظرات شما ( 1 نظر )

دانایی رمز امنیت |
دوشنبه 20 بهمن 139917:11
حالا اینها از بیرون متوجه شدند که سارقین داخل هستند ولی ما به تناسب شغلمون میبینیم مالباخته هایی که از بیرون وارد منزل میشن و وقتی دارن لباس عوض میکنند یا در دستشویی یا حمام هستند سارقین از جایی که پنهان شدند میان بیرون و میگن سلام علیکم، پول و طلاهاتو کجا گذاشتی؟؟!!!

ضمن اینکه قبلا که کرونا نبود، عموم سارقین به روشهای مختلف تلاش میکردند مطمن بشن کسی خونه نیست و بعد وارد بشن ولی الان سارقین هدفشون را به ورود به منازل در طی ساعات کاری تغییر دادند چون اولا اطمینان دارند که مرد خونه سر کاره و دوم اینکه صبحها خانم خونه یا برای خرید رفته بیرون یا داخل خونه داره به کارهاش میرسه، حمام میکنه، خوابیده یا اصلا به هر دلیلی دوست نداره جواب اف اف را بده و اصلا متوحه نمیشه که سارقین وارد شدن و مجسم کنید وقتی در حال استحمام هستش، سارقین درب حمام را باز کنند. یقینا میتونید مجسم کنید که حتی اگر هیچ اتفاقی هم نیفتته، ناراحتی روحی روانی ناشی از همچین منظره ای تا آخر عمر با اون زن یا بچه باقی میمونه که در اصطلاح روانپزشکی یهش میگن پی تی اس دی یا سندرم ناشی از حوادث و تمام اینها صرف نظر از خسارات مالی ناشی از ورود سارقین در حضور یا عدم حضور صاحبخانه است

حالا راه حل چیه؟ سارقین که روح نیستند از دیوار رد بشن!!! یا قفل درب را با شاه کلید، پیچگوشتی، انبر قفل و دیلم باز یا تخریب میکنند و یا از بالکن، پاسیو و پنجره ها وارد میشن که در مورد ورود از درب باید یادمون باشه که هیچ سارقی درب را نمیشکنه و بزرگترین اشتباه مردم اطمینان بیجا به این دربهای فلزی است که تحت عنوان متقلبانه ضد سرقت فروخته میشن در حالیکه اگر حتی روی درب معمولی چوبی یک قفل ضد دیلم نصب کنند، دیگه تحت هیچ شرایطی سارقین از اون درب نمیتونن وارد بشن و در مورد ورود سارقین از بالکن، پاسیو و پنجره ها، اگرچه باید خونه را ببینیم تا بگیم به چی نیاز داره ولی کلا به جای این حفاظهای سنتی که با یک جک، انبر قفلی یا دیلم از جای جوشها تخریبش میکنند و وارد میشن، حفاظ ضد دیلم نصب کنند که قابل تخریب نباشه