تحت حمایت قرار گرفتن محققان و پژوهشگران کشور در خدمات آزمایشگاهی

رئیس آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور اعلام کرد: محققان و پژوهشگران کشور تحت حمایت خدمات آزمایشگاهی قرار می‌گیرند


به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی مرادی گفت: معاونت پژوهش و فناوری وزارت بهداشت در سال ۱۳۸۷طرح تاسیس شبکه آزمایشگاه های جامع تحقیقات را با هدف تقویت زیرساخت های پژوهش و فناوری و تسهیل تعاملات بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آغاز کرد که آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور در این دانشگاه جزو اولین گروه از این آزمایشگاه ها بود که در پارک علم و فناوری سلامت و به مساحت ۵۰۰ متر مربع راه اندازی شد.

وی افزود: این آزمایشگاه در سه زمینه تصویربرداری میکروسکوپی، بیولوژی سلولی و شیمی، خدمات آنالیزی ارائه می‌دهد و از دستگاه‌های دارای تکنولوژی مدرن و به روز بهره می‌برد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهمترین دستاورد این حوزه را تداوم کار آزمایشگاه و ادامه ارائه خدمات آنالیزی به رغم تحریم‌ها و کمبودهای مواد اولیه عنوان کرد و ادامه داد: این مرکز برای دومین سال، رتبه نخست رتبه بندی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در میان حدود ۳۱ آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاهی کشور از نظر مشتری مداری، فعالیت شبکه‌ای و کارکرد، تنوع امکانات، صحت و سرعت ارائه نتایج، کیفیت پاسخگویی و سایر مولفه‌های ارزیابی کسب کرد.

وی گفت: آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تنها آزمایشگاه مرجع در شرق کشور است که با بهره گیری از نیروهای متخصص و امکانات پیشرفته نه تنها جامعه محققان دانشگاهی و بخش صنعت استان، بلکه استان های همجوار و غیر همجوار و نیز کشورهای همسایه را پوشش می‌دهد و محققین سراسر کشور می‌توانند از خدمات آزمایشگاه جامع استفاده کنند.

مرادی افزود: ارائه خدمات آزمایشگاه در قالب تفاهمنامه‌های همکاری مشترک با سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان و نیز سایر استان‌ها با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران، زیر نظر معاونت علمی و فناوری دفتر ریاست جمهوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات آنالیزی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ساخت و تولید بسیاری از فرآورده‌های دارویی و بیولوژیک که با دانش فنی محققان ایرانی فرآوری می‌شوند نقش به سزایی داشته و سالانه صدها مقاله و گزارش علمی و ثبت اختراع حاصل این همکاری است.

231747