وجود ۱۹۹ نخبه و دانش پژوه شاهد و ایثارگر در البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: این استان اکنون دارای ۱۹۹ نخبه و دانش پژوه شاهد و ایثارگر است.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، سلیمان رستمیان روز یکشنبه در نخستین همایش خانوادگی و نشست تخصصی اعضای دفتر نخبگان و دانش پژوهان شاهد و ایثارگر استان البرز که در مجموعه فرهنگی رفاهی ایثار کردان برگزار شد؛ افزود: نخبگان جامعه ایثارگری با مجاهدت و تلاش بی وقفه در حوزه علم حماسه خلق کرده اند و اگر امروز همین روحیه در کشور حاکم باشد کشور ما هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در بطن جامعه با تولید علم، ابتکار و آنچه که در توان ذهنی خود دارند، خلق آثار کردند، لذا این عزیزان بسیار ارزشمند هستند و وظیفه ما امروز تکریم و احترام آنان است.

رستمیان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی ایران را الگویی بی نظیر در دنیا دانست و گفت: مراسم های بزرگداشت دهه فجر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا غیر حضوری برگزار شده است، اما آنچه امروز مهم است اراده مردم برای گرامی داشت پیروزی انقلاب است، انقلابی که به نسبت انقلاب های دیگر تنها انقلابی بود که توانست خود را در مسیری قرار دهد که تا به امروز اهداف و آرمان های آن تغییری نکرده است.

وی افزود: «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شعار مردم و تفکر راهبردی حضرت امام(ره) بوده و خواهد بود، ما امروز در سایه خون شهیدان و به برکت مجاهدت ایثارگران در دنیا مستقل و آزاد هستیم و این روزها باید قدردان این برکات باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه ایثارگران را عزیزترین قشر جامعه دانست و به طرح های تحولی بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: نخبگان و تشکل های ایثارگری شاخصه و مسیری مشخص دارد که تعریف شده است.

وی بیان داشت: اقدامات و فعالیت های خوبی از گذشته تا به امروز برای نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر صورت گرفته و این مهم امروز به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار بنیاد قرار دارد که روند روبه رشدی دارد.

وی افزود: برای بنیاد افتخار است که بتواند از ظرفیت و توانمندی تشکل ها و نخبگان بهره ببرد و در آینده بتواند در روند خدمت رسانی به جامعه ایثارگری از تدبیر، تفکر، اندیشه و توانایی فکری این عزیزان استفاده و در آینده آن چیزی را که مدنظر امام(ره) بود را محقق کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ماموریت اصلی بنیاد شهید را کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: بهترین شیوه کار فرهنگی کار کردن با افرادی است که برخاسته از فرهنگ غنی ایثار و شهادت باشند و امروز پرچم دار علم، توانمندی و اندیشه در جامعه هستند.

رستمیان گفت: در آینده نزدیک باید با برگزاری نشست های تخصصی با اعضا مشکلات را شناسایی و با استفاده از ظرفیت بنیاد و دیگر دستگاه های اجرایی برطرف و برای توسعه و جذب نفرات جدید اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: باید از کسانی که با تمامی مشکلات خود را در مسیر قرار داده و به عنوان نخبه علمی و فرهنگی تلاش می کنند توجه و حمایت شود تا در آینده بتوانیم از این الگو برای دانش آموزان و دانشجویان نیز استفاده و سرمایه گذاری کنیم.

وی گفت: انتظار بنیاد از نخبگان جامعه ایثارگری، عزیزانی که حاصل تلاش های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بنیاد در طول سال های گذشته هستند این است گه در میدان باشند و ایفای نقش کنند و در مسیر فعالیت های بنیاد چه در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی ها کمک حال بنیاد در مسیر خدمت به ایثارگران باشند.

مردم استان البرز در هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با گروه های تکفیری پنج هزارو ۲۵۰ شهید تقدیم آرمان های والای نظام اسلامی کرده اند.

همچنین این استان دارای ۱۵ هزار جانباز و ایثارگر است.

منبع: ایرنا

231707