در صحن علنی صورت گرفت؛

اعلام وصول سه سوال ملی از وزرای علوم و اقتصاد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول سه سوال ملی از وزرای علوم و اقتصاد و دارایی را قرائت کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران.

- طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 30/1/66 و اصلاحات و الحاقات بعدی.

- طرح تشویق و حمایت از خیرین، تبدیل وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدام ادواری و ممنوعیت به کارگیری افراد خارجی در باشگاه‌های ورزشی دولتی.

- سوال ملی معین الدین سعیدی نماینده چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص علت کم توجهی وزارت علوم به کیفیت‌بخشی به آموزش های کاربردی مرتبط با مشاغل کشور.

- سوال ملی سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص عدم برنامه مناسب جهت بهره‌مندی از نظرات سرمایه عظیم علمی متشکل از 80 هزار عضو هیأت علمی و بیش از 3.5 میلیون دانشجو جهت چاره‌جویی برای حل مشکل کشور.

- سوال ملی شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عدم تحقق برنامه‌های وزارت اقتصاد و دارایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله ارزش پول ملی، نابسامانی در بورس و اوراق بهادار، مشکلات عدیده گمرکات، سازمان خصوصی‌سازی، سهام عدالت و مناطق آزاد صنعتی و ویژه

231703