مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

اعتبار فرهنگ و هنر صفر است/ تا حمایتی نباشد انتظار تولید محتوا نباید داشت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تا زمانی که اعتبار فرهنگ و هنر صفر باشد چگونه میتوان انتظار اجرای عدالت فرهنگی را داشت و تا حمایتی از خبرنگاران صورت گیرد نمیتوان انتظار تولید محتوا را داشت.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، حجت السلام معتمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای اجرای عدالت فرهنگی نیازمند اعتبار فرهنگی هستیم به طور که امروز در منطقه خور و شرق سهم فرهنگی داده نمی شود.

وی با بیان اینکه چرا نباید سهم فرهنگی و اعتبار فرهنگی عادلانه توزیع، ادامه داد: اعتبار فرهنگ و هنری صفر هست، برخی دستگاه ها تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم بودجه فرهنگی دارند و سیاستگذاری ها افراد دیگری هستند و ما مجری و ناظر فرهنگی هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با وجودی که تعدد رسانه را از دستاوردهای انقلاب معرفی کرد اما باید بداند که اگر چه بیش از 400 مجوز رسانه در استان اصفهان هست اما کارکرد رسانه های بسیار ضعیف است و این مسئله مورد قبول ارشاد اصفهان است.

وی تصریح کرد: در هشت ماه امسال حرکت های خوب و زیر بنایی انجام شده است و تدوین سند و چشم انداز فرهنگ و هنر و ابلاغ آن به فرمانداران ، امامان جمعه و مدیرکل های ارشاد هر شهرستان و اجرایی کردن آن از الزامات است و تا 5 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد .

معتمدی از آسیب دیدن هنرمندان در پی شیوع کرونا خبر داد و گفت: در سامانه کارا بالغ بر ۱۹۱۳ پرونده برای درخواست وام 12 درصد ثبت ام کردند و مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تاکنون اعطا شده و حدود ۵۰ درصدش محقق شده است و برای حمایت از مشاغل کسب و کارها فرهنگی ۳۳۵ نفر تاکنون ثبت نام کردند و ۱۰۰ میلیارد تومان وام گرفتند.

وی از اختصاص مبلغ 1 میلیون و نیم وام به خبرنگاران تحت نظر صندوق هنرمندان خبر داد و گفت: به پیشکسوتان این صندوق بالغ بر 5 میلیون تومان اختصاص یافت.

231569

مطالب مرتبط