با تصویب مجلس صورت گرفت:

تکلیف دولت برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند که در چهار سال آتی، سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن دولت را مکلف کردند که در چهار سال آتی سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید و عرضه کند.

بر اساس ماده یک این طرح دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن، در مناطق شهری و روستایی تامین نماید و به نحوی برنامه ریزی و اقدام نماید، تا در ۴ سال نخست اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ تولید و عرضه کند.

پیش از رای گیری «اقبال شاکری» نماینده مردم تهران در پیشنهادی عنوان کرد که باید در طرح به گونه ای مطرح شود که اقشار ضعیف از این یک میلیون واحد مسکونی بهره مند شوند. زیرا گروه‌های هدف مشخص نیست و به نظر می رسد به بیشتر از یک میلیون واحد مسکونی نیاز است و بهتر است این مقدار تولید مسکن افزایش یابد بنابراین پیشنهاد می‌شود برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس قانون ساماندهی عرضه و تولید واحد مسکونی در نظر گرفته شود.

«صدیف بدری» نماینده مردم اردبیل در مخالفت با این پیشنهاد گفت: طرح کمیسیون عمران جامع است و نیاز به تغییر آن نیست.

«محمد تقی نقدعلی» نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در موافقت با این پیشنهاد نیز مسکن را یکی از وسایل آرامش هر انسانی عنوان کرد و گفت: مسکن حق هر فردی است و بسیار از مردم به دلیل عدم بهره مندی از مسکن روی آرامش ندارند و بهتر است با پیشنهاد اقبال شاکری برای توجه به متقاضیان مسکن توجه شود.

«البرز حسینی» سخنگوی کمیسیون عمران نیز در مخالفت با این پیشنهاد گفت: در این طرح گروه‌های کم درآمد و نحوه تولید و عرضه با شفافیت کامل بیان شده و نیاز به تغییر آن نیست و امیدواریم نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کنند.

نمایندگان با ۱۱۳ رای موافق، ۸۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۲۲۱ نماینده حاضر با پیشنهاد اقبال شاکری نماینده تهران موافقت کردند.

231674