دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور:

جامع‌ترین سند در کشور نقشه مهندسی فرهنگی است

دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور با عنوان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور جامع‌ترین و کامل‌ترین سند در کشور و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بوده است، افزود: این نقشه همه موضوعات را در بر می‌گیرد و شورای فرهنگ عمومی فصول آن را بومی سازی کرده‌ است.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سردار مهدی رضاییان شامگاه شنبه در جلسه کارگروه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب استان زنجان با اشاره به اینکه در این سند وظایف و تکلیف تمامی دستگاه‌های متولی امر مشخص است، افزود: ۸۰ درصد کارها باید در حوزه فرهنگی و اقناعی متمرکز باشد و این موضوع اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه معیشت و سلامت مردم در شرایط فعلی کرونا به عنوان ۲ دغدغه و ۲ ضلع یک مثلث به شمار می رود، افزود: راس سوم مثلث معیشت، سلامت و شرافت جامعه است که هرگز نباید از آن غفلت کرد.

رضاییان افزود: در زمان حاضر دشمن ۲ نوع سرمایه گذاری عمده را مدنظر قرار داده است که اولی به صورت عمومی برای کل جامعه و بیشتر از طریق فضای مجازی و دومی سرمایه گذاری اختصاصی برای برخی کلانشهرهای خاص از قبیل استانهای قم، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و البرز است.

این مسئول شاخص‌ها و تفاوت های آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف کشور را ناشی از شرایط منطقه و میزان سرمایه گذاری انجام گرفته از سوی دشمن عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده در این بین سه شهر قم، تهران و خراسان رضوی ویژه لحاظ شده که نسبت به بررسی مسائل بوجود آمده اقدام شده است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر باید برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش بیشتری انجام داد که در صورت تحقق می توان گفت موفق بوده ایم و در غیر این‌صورت نتایجی ندارد.

رضاییان افزود: در مصوبه شورای عالی فرهنگی ۲۶ دستگاه فعالیت‌های فرهنگی را انجام می‌دهند که اگر از همه ظرفیت‌ها هم استفاده شود بازهم کافی نیست.

دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ادامه داد: ۲ بحث در خصوص زنان خیابانی از جمله برپایه فقر و نیازمندی معیشتی و روحیه تجملگرایی و لوکس‌گرایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی با مباحث ضد امنیتی و اقتصادی از جمله سایت‌های شرط‌بندی مقابله می‌شود، افزود: در مسائل اجتماعی و فرهنگی مقابله با این مسائل جدی نیست، اگرچه ظرفیت‌های لازم در این زمینه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به مزایای فضای مجازی، خاطرنشان کرد: نباید از این فضا برای تبلیغات سوء استفاده شود و اگر مراقبت نکنیم شرافت جامعه با خطر جدی مواجه می‌شود.

وی با اشاره نقش مهم شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور اظهار داشت: معضلات اقتصادی برگشت پذیر است اما مسائل فرهنگی به راحتی برگشت پذیر نیست، برآیند کاری دستگاههای اجرایی می‌تواند معضلات را کاهش دهد.

رضاییان افزود: وقتی یک شبکه لائیک در فضای مجازی بیشترین فالور از بین نوجوانان را دارد نگران کننده بوده و این دلیل سرمایه‌گذاری دشمن در این حوزه است.

وی با بیان اینکه برای کنترل محیط‌های مختلف از جمله فضای مجازی و محیطی باید همه پای کار باشند اضافه کرد: پایگاه‌های تبلیغ در کشور همین فضای مجازی و صنف‌های بدون مجوز هستند.

این مسوول ادامه داد: در باطن شهر و کشور مسائلی هست که نباید از آن غافل شویم چرا که دشمن در همین فضاها سرمایه‌گذاری می‌کند و ضروری است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجه به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نسبت به کارکنان خود، در فضای بیرونی هم تاثیرگذار باشد.

دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد: برای کار ایجابی و فرهنگی که جنبه پیشگیری دارد به مدیریت پیچیده‌تری نیاز است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل میزان فرهنگ و تدین مردم استان زنجان و ارادت آنها به اهل و بیت عصمت و طهارت آسیب های اجتماعی در آن کمتر است، اضافه کرد: بر اساس آمارها زنجان در نرم کشوری جایگاه خوبی دارد اما باید با ادامه فعالیت و اقدامات لازم در سال آینده کاهشی باشد.

منبع: ایرنا

231640

مطالب مرتبط