رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خبر داد:

حمل و نقل ۱۰میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال در استان

رئیس اداره کالا اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از حمل و نقل و جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال در استان همدان خبر داد و گفت: عمده کالاهای جابجا شده فرآورده های سیمان و سیب زمینی است.

وحید سخاییان رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص شرح وظایف این اداره اظهار کرد: کلی ترین وظیفه حمل و نقل کالا با اداره حمل و نقل کالا در استان است که علاوه بر اداره حمل و نقل کالا در استان، اداره راهداری شهرستان های استان، انجمن صنفی جابجایی کالا و انجمن صنفی رانندگان کالا در این کار نقش بسزایی دارند.

وی در خصوص انواع کالاهایی که در استان جابجا می شود افزود: برخی کالاهای ثابت استان همچون معادن، سیمان و فولاد توسط شرکت های حمل و نقل معینی جابجا می شوند.

سخاییان ادامه داد: برخی دیگر از کالا مانند چغندر قند، گندم، جو و... نیز موردی و در فصل خاصی جابجا می شوند.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در استان همدان یک‌پایانه حمل و نقل کالا داریم که دارای ۱۰۵ شرکت حمل و نقل کالاست.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت ها مانند شرکت سیمان و شرکت نفت شرح وظایف کاملا مشخصی برای حمل بار دارند.

سخاییان در خصوص شیوه حمل و نقل کالا نیز بیان کرد: حمل و نقل کالا به دو روش یا با هماهنگی صاحب کالا و شرکت حمل و نقل و یا برای کالاهای عمده با اعلام بار از مقصد به مبدا انجام می شود.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در مورد نرخ گذاری حمل کالا نیز گفت: نرخ نامه ها توسط اداره کالا تنظیم و نرخ نامه ها براساس کالای مورد حمل موردی و سالانه انجام می شود.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ میلیون تن کالا در استان جابجا شده است که عمده کالاها فرآورده های سیمان ، سیب زمینی و سنگ آهک بوده است.

سخاییان افزود: میزان کالای جابجا شده از استان در ۱۲ ماهه سال ۹۸ نیز ۱۱ میلیون تن بوده است.

منیژه فرهانپور- استان همدان

231487

مطالب مرتبط