تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در گفت وگو با پرسون:

آمریکا راهی جز اجرای برجام ندارد

اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند برجام به نتیجه برسد تنها راه آن این است که برجام را اجرا کنند و فشارهای حداکثری، تقاضاهای حداکثری و پیش شرط‌های حداکثری از سوی دولت آمریکا برای ما قابل قبول نیست.

محمد مرندی تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص برجام بیان کرد: آنچه که برای مردم ایران مهم است این است که برجام که نتیجه سال‌ها مذاکره است با همه نقاط ضعف و قوتش اجرا شود.

مرندی افزود: زمانی که مذاکرات برجام صورت گرفت و تصویب شد مورد تأیید تیم اوباما ـ بایدن بود، بنابراین اگر آمریکایی‌ها خصوصاً بایدن که معاون اوباما بود حاضر نشوند چیزی را که خودشان تصویب کرده‌اند، اجرا کنند در روزها، ماه‌ها و سال‌های آتی نمی‌توان روی هیچ مذاکره‌ای حساب باز کرد چرا که آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنند و به آن پایبند نمی‌مانند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند برجام به نتیجه برسد تنها راه آن این است که برجام را اجرا کنند و فشارهای حداکثری، تقاضاهای حداکثری و پیش شرط‌های حداکثری از سوی دولت آمریکا برای ما قابل قبول نیست.

این تحلیلگر مسائل بین الملل در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص کشور فرانسه اظهار داشت: فرانسه به سرعت رو به افول است و مشکلات داخلی آن بسیار زیاد است و در حال حاضر آمریکا، فرانسه و بسیاری از کشورهای غربی با بحران‌های متعددی مواجه هستند.

وی ادامه داد: سیاست‌های کشور فرانسه برای ایران اهمیتی ندارد و برای ایران فرقی نمی‌کند که نظر رئیس جمهور فرانسه چیست بلکه این فرانسه است که نیاز دارد مطرح شود و مورد توجه قرار بگیرد و شاید به دنبال این است که با عربستان قرارداد ببندد و از عربستان پول بگیرد هر چند که خود عربستان نیز به دنبال جنگ‌های متعدد و سیاست‌های فاجعه بار محمد بن سلمان ذخایر ارزی‌اش به شدت رو به کاهش است.

محمد مرندی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که برای ایران اهمیت دارد این است که مذاکرات برجام که با حضور فرانسه، آمریکا، انگلیس و آلمان صورت گرفت و در خصوص آن توافق شد، اجرا شود و تا زمانی که آن را اجرا نکنند نباید راجع به مذاکرات جدید صحبت کنند چرا که عدم اجرای برجام یعنی بی‌توجه بودن نسبت به مذاکراتی که از قبل انجام شده و سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده است.

231427