کشف ۷۰ ماینر قاچاق در ارومیه/دستگیری 2 متهم پرونده


فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه کشف شد و در این رابطه ۲ نفر متهم دستگیر شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سرتیپ دوم مسعود خرم‌نیا از کشف ۷۰ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه خبر داد و اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وجود مزرعه بیت کوین در یکی از شرکت‌های این شهرستان در جاده ارومیه - مهاباد، ماموران به سرعت پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم محل مورد نظر را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی شرکت را مورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این ماینرها را پنج میلیارد ریال بر آورد کرده اند و در بازرسی ماموران پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان‌غربی از این شرکت، ۷۰ دستگاه ماینر قاچاق کشف و ضبط شد.

خرم‌نیا یادآور شد: در این رابطه ۲ نفر متهم دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

231323