فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

کشف ۵۳۳ دستگاه ماینر در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف تعداد ۵۳۳ دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) از سوی پلیس این استان و سپاه ناحیه شهرستان زنجان خبر داد.

تصویر کشف ۵۳۳ دستگاه ماینر در زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، از این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۳۳ دستگاه از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان از یک واحد تولیدی و ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز توسط سپاه ناحیه شهرستان زنجان از یک نیروگاه برق، کشف و ضبط شده است.

سردار رحیم جهانبخش، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یک واحد تولیدی در سطح شهرستان زنجان تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی نصب و راه اندازی شده است بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، این واحد تولیدی را شناسایی کرده و به محل اعزام شدند، اظهار داشت: در بازرسی از این واحد تولیدی دستگاه های ماینر کشف شد که بنابر اعلام نظر کارشناسان ارزش آن ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان از عموم مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مورد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم برای مقابله و برخورد قانونی صورت گیرد.

۵۰۰ دستگاه ماینر توسط سپاه ناحیه زنجان کشف شد

فرمانده سپاه ناحیه زنجان نیز از کشف یک مزرعه ماینر (استخراج رمز ارز) از داخل یکی از نیروگاه‌های برق این استان خبر داد و گفت: در این عملیات تعداد ۵۰۰ دستگاه ماینر به دست عوامل سپاه این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ محسن سهندی، افزود: این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های تامین برق در استان زنجان بود که متاسفانه به جای تامین برق مردم به ویژه بخش صنعت در این روزهای سخت، اقدام به استخراج رمز ارز غیر قانونی می‌کرد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه، سه دوره بدهی خود را به شرکت گاز پرداخت نکرده است، افزود: این نیروگاه برق، حدود ۱۶ میلیارد ریال بدهی انباشته به شرکت گاز استان زنجان داشته است.

منبع: ایرنا

328047