در تهران اتفاق افتاد؛

ماجرای سرقت اموال چهار میلیارد ریالی مسافری از انگلیس چه بود؟

متهمان باند خفت گیری و سرقت موبایل و اموال خانم مالباخته در شهرک ژاندارمری دستگیر و در بازداشت مرکز آگاهی به سر می برند.

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی پیش خبر سرقت سارقان به عنف در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. اما شرح ماجرا چه بود؛

دختر بازداشتی، دختر خاله فرد مالباخته و مضروب است. ماجرا از آنجا شروع شد که دختر خاله مسافرساکن انگلیس، ماجرای سفر خود و اطلاعات اموالی را که قرار بود با خودبه ایران بیاورد به دختر خاله اش (ساکن ایران) اطلاع داده بود.

سرانجام فرد مذکور(دختر خاله ساکن انگلیس) با خود ۳ دستگاه تلفن همراه با برندآیفون و۱۰۰۰ پوند پول نقد که ارزش آن اموال به ۴ میلیارد ریال می رسید، وارد ایران شد؛ دختر خاله ایرانی با توجه به اطلاعاتی که از قبل داشت همه موارد را با نامزد خود در میان گذاشت وبه این ترتیب نقشه سرقت توسط دخترخاله و نامزدش طراحی شد.

سرقت به این صورت اجرا شده بود که فرد بازداشتی به دختر خاله مسافر خود پیشنهاد می دهد جهت انجام رجیستری گوشی های آیفون همراه خود به شهرک ژاندارمری بروند و در حالی که از اقدسیه راهی سوپرمارکت واقع در شهرک شدند، نامزد فرد بازداشتی با هم دستی ۲ نفر از دوستانش در محل حاضر شدند و کیف مسافر انگلیس با تمام محتویاتش را به سرقت بردند.

در ادامه ماجرا؛ خانم مالباخته با مراجعه به اداره آگاهی و پس از تشکیل پرونده درخواست پیگیری و دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه خود را می کند. که ماموران پس از تعقیب ، تجسس و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف محل اختفای سارقان شدند؛ که در این راستا ۲نفر سارق و نیز سرکرده و عامل اصلی باند که نامزد دختر خاله مالباخته بود همگی دستگیر شدند.

سارقان در مراحل اولیه دستگیری، ارتکاب هرگونه سرقت وموبایل قاپی را انکار نمودند که پس از ارائه فیلم دوربین های پیرامون محل سرقت و ارائه مستندات؛ اقرار به وقوع جرم و بزه انتسابی خود نمودند.

گفته می شود؛ پرونده مذکور پس از تکمیل شدن تقدیم مراجع قضایی خواهد شد.

گزارش از ساراپیرانه

231310