رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی عنوان کرد:

نقش موثر نقد علمی آرا در ارتقا دستگاه قضائی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی عنوان کرد: نقد و بررسی علمی پیرامون آرا قضایی نقش موثری در رشد و ارتقا دستگاه قضایی دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه در نشست نقد آرای قضایی دادگستری که با حضور قضات، اساتید دانشگاهی و اعضای کانون وکلا برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه های تحولی قوه قضائیه استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در ارتقای جایگاه دستگاه قضایی، یکی از اولویت های دادگستری استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که نقد علمی آرای مختلف دادگاه ها توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی حوزه حقوق می تواند رشد و بالندگی دستگاه قضایی را سرعت ببخشد.

خلیل اللهی افزود: به منظور پیشبرد سیاست های کلان قوه قضائیه در فراهم کردن بسترهای تضارب و نقد آراء قضایی برای احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت، آراء صادره از دادگاه های استان با حضور نخبگان و اساتید حوزه حقوق، به نقد و بررسی گذاشته می شود.

وی اضافه کرد: تبیین و نقد آرای دادگستری ها در حوزه پژوهش در دستگاه قضایی کمک علمی خوبی به قضات بوده و در اتقان آراء نیز بسیار تاثیرگذار است.

در این نشست تعدادی از آراء قضایی صادره از شعبات مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نتایج آن در قالب مجموعه ای مکتوب از طریق دادگستری آذربایجان شرقی منتشر خواهد شد.

231287