مدیر کل کمینه امداد استان همدان:

پرداخت کمک هزینه جهیزیه برای ۶۸۰ نوعروس

مدیر کل کمیته امداد استان همدان از پرداخت کمک هزینه جهیزیه برای ۶۸۰ نوعروس پوشش کمیته امداد از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، پیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد استان همدان گفت: امسال 6.8 میلیارد تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد پرداخت ‌شده است.

وی با بیان این مطلب که ازدواج ، سنگ بنای تحکیم بنیان جامعه است و از این ‌رو اسلام به‌عنوان یک مکتب آسمانی آن را کاری محبوب و مقدس دانسته ، گفت: از ابتدای امسال 680 مورد کمک‌هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت ارائه‌ شده است که در این زمینه 6 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه ‌شده است.

ترکمانه با اشاره به اینکه کمک به تامین جهیزیه برای دختران آماده ازدواج خانواده های تحت حمایت، یکی از برنامه های مهم این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان است گفت : اقلام اهدایی در هر سری جهیزیه شامل 10 اقلام کالای اساسی همچون یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز ، ماشین لباسشویی، فرش و... است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان این موضوع که مددجویان ، قبل از دریافت جهیزیه، دوره‌های مشاوره و آموزش را نیز می‌گذرانند گفت: کمیته امداد علاوه بر تامین برخی اقلام جهیزیه، تلاش می کند تا به برخی نوعروسان، کمک هزینه جهیزیه را بصورت نقدی پرداخت نماید تا بتوانند با سلیقه خود کسری جهیزیه را تامین نمایند.

ترکمانه تاکید کرد : کمیته امداد در حقیقت نقش واسطه خیر بین نیکوکاران و نیازمندان را ایفا می نماید و خیران می‌ توانند با مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان و یا با مراجعه به مراکز نیکوکاری در محلات مختلف، افراد نیازمند را شناسایی کرده و به شکل مستقیم، کمک‌ها ی خود را پرداخت کنند.

231184

مطالب مرتبط