معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

کلنگ زنی و افتتاح بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طرح

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: ۲هزارو ۱۶۰ میلیارد ریال طرح اقتصادی دهه فجر امسال در مناطق مختلف این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سید حشمت الله صمیمی دوست افزود: از این تعداد طرح های اقتصادی عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به دشت بن لنده با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح ۳۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی دیم این شهرستان زیر کشت آبی می رود و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را ایجاد خواهد کرد.

صمیمی دوست گفت: همچنین ۳۰ طرح اقتصادی در زمینه های مختلف در این استان افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح ها در زمینه مجتمع تفریحی و رفاهی، پرورش شتر مرغ، مصالح ساختمان، وسایل فلزی و تولید لامپ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۳۳ طرح جهش تولید در زمینه های مختلف در این استان در حال اجراست.

سید حشمت الله صمیمی دوست اظهار داشت: ۱۲ مورد از این تعداد طرح مربوط به حوزه کشاورزی، ۹ مورد مربوط به حوزه گردشگری، سه مورد مربوط به حوزه صنعت، یک مورد مربوط به حوزه آب و هشت مورد نیز مربوط به دیگر حوزه هاست.

وی گفت: در زمینه توسعه اقتصادی نیز با اجرای ۳۳ طرح اشتغال زا در حوزه ‌های کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان فراهم می‌ شود.

صمیمی دوست افزود: برای اجرای این طرح ها ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف دولتی و خصوصی پیش بینی شده است.

وی گفت: برخی از طرح های اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اعتباری تخصیص ۱۰۰ درصدی گرفته اند و در این زمینه کمبود منابع مالی وجود ندارد.

صمیمی دوست تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها بالای ۸۵ درصد بوده و باید همگی آنها تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی گفت: تکمیل و افتتاح این طرح ها منجر به شتاب گرفتن هر چه بیشتر رونق تولید و اشتغال در استان می شود.

منبع: ایرنا

231167