در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ؛

۱۶فیلم در سینماهای کردستان نمایش داده می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امسال در استان ۱۶فیلم در سینماهای اکران خواهد شد‌.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، عبید رستمی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امسال 16فیلم در سینماهای استان اکران خواهد شد‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در راستای برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هرروز دو سانس اکران داریم و برای هر فیلم فقط یک اکران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی موظف هستیم فقط از 30درصد سالن‌ها برای تماشای فیلم‌ها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه چراغ سینما روشن باشد و در جریان فیلم فجر مردم حضور داشته باشند خود در این شرایط روانی حاکم بر جامعه امر مهمی است.

رستمی با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که چراغ هنر به ویژه سینما را روشن نگه داریم، گفت: یکی از افتخارات این دوره جشنواره فیلم فجر اکران فیلم دالان ارسلان امیری بوده که برای استان افتخار بزرگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اعلام اینکه رزرو بلیط فقط از طریق سامانه و مراجعه به آدرس های اینترنتی اعلام شده انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال باتوجه به شرایط بیماری حاکم، فروش بلیط گیشه‌ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان 17 فیلم نمایش داده شد و بیش از 14هزار نفر از اکران این فیلم‌ها استقبال کردند، اذعان کرد: همزمان با اکران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم کُردی را نیز در کامیاران خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همکاری دستگاه‌های فرهنگی را نقطه عطفی برای کمک به بهبود هنر استان دانست و تصریح کرد: امسال تمام مقدمات برای حضور مردم در شرایط سالم و بهداشتی با رعایت پروتکل‌ها برای تماشای فیلم‌ها به سینما آماده شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون 575 نفر از فعالان حوزه فرهنگ و هنر کردستان تسهیلات خود اشتغالی را از سامانه کارا دریافت کرده‌اند، افزود: در مرحله اول صدور هنر کارت 650 نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ثبت‌نام کرده و هرکدام مبلغ یک و نیم میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت کردند.

رستمی با ذکر اینکه امسال در بخش تئاتر جشنواره فجر نیز 5 اثر از کردستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: در سال جاری و با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اکثر اماکن فرهنگی و هنری 2میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات کرونایی در سامانه تحفه به آموزشگاه‌ها و فعالان عرصه تئاتر و سینمای استان اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: امسال 220 میلیون تومان برای فعالیت فیلم‌سازان فیلم کوتاه استان به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ اختصاص یافته است.

رستمی با ذکر اینکه قیمت بلیط برای هر نفر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر 20هزار تومان است، ابراز داشت: تا پایان سال و فروردین ماه سال آینده استفاده از سالن‌های استان برای تمامی گروه‌های موسیقی، نمایشگاه‌های کتاب و گروه‌های تئاتر رایگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: باید جامعه فرهنگ و هنر در رأس تفهیم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه باشند.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کردستان از 15 لغایت 22 بهمن ماه در سینما بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار اکران خواهد شد.

عباسعلی ـ استان کردستان

231076