سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان:

کمبود بودجه زخمی بر جاده های لرستان است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: کمبود بودجه مشکلات بسیاری برای این نهاد ایجاد کرده است. لرستان را همیشه نادیده می گیرند. تبعیض ها در تقسیم بودجه سالانه کاملا مشهود است. جاده ها نیاز به بازسازی دارند اما بودجه ای نیست که این مهم حاصل شود.

لرستان ـ وحید کرم الهی؛ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: لرستان یکی از محور های پر تردد غرب کشور است. همسایگی این استان با دو استان مرزی و مرکز کشور باعث بوجود آمدن ترافیک ترانزیتی در جاده های این استان شده است. جاده ها نیاز به بازسازی دارند اما بودجه ای نیست که این مهم حاصل شود.

وی افزود: در برخی موارد با کمک بخش خصوصی توانستیم خرابی برخی از محور های خروجی استان را بازسازی کنیم. کمبود بودجه مشکلات بسیاری برای این نهاد ایجاد کرده است. لرستان را همیشه نادیده می گیرند. کمبود بودجه زخمی است بر جاده های این استان، تبعیض ها در تقسیم بودجه سالانه کاملا مشهود است.

کرم الهی با توجه به فرا رسیدن دهه مبارک فجر از افتتاح چند طرح خبر داد و گفت:با توجه به فرا رسیدن دهه مبارکه فجر چند طرح بازسازی و احداث آماده افتتاح داریم. ۱۶ کیلومتر چهارخطه در محورهای خرم آباد - کوهدشت و ازنا - شازند آماده بهره برداری است.

این طرح ها همزمان با دهه فجر به طور رسمی افتتاح می شود و بخشی از آنها نیز تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان در خصوص محور کوهدشت – خرم آباد افزود: تاکنون ۶۵.۵ کیلومتر از این مسیر ۸۷ کیلومتری به صورت چهارخطه بهره برداری شده است و ۸.۵ کیلومتر نیز دهه فجر زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

وی با اشاره به هزینه ۲۸ میلیارد تومان برای احداث ۸.۵ کیلومتر اخیر اظهار داشت: ۱۳ کیلومتر مابقی با سرعت قابل قبولی در حال انجام و برای تکمیل آن، ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

کرم الهی با اشاره به آخرین وضعیت چهارخطه ازنا_شازند نیز گفت: ۳۴.۴ کیلومتر از این پروژه در حوزه لرستان و تاکنون ۱۱.۲ کیلومتر آن احداث شده است و ۷.۵ کیلومتر آن در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۵.۷ کیلومتر مابقی محور ازنا - شازند سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود اعلام کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای این چهارخطه هزینه شده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

230869