استاندار فارس:

1146 پروژه دردهه فجر فارس اجرایی می شوند

استاندارفارس: بیش از یک هزار و ١۴۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان فارس همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، عنایت الله رحیمی پیش از ظهر یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از از بین رفتن برجان بالغ بر ۵٩ درصد از درآمدهای کشور و استان فارس از بین رفت اما این در حالی است که طی دو سال گذشته ۵٠ هزار میلیارد تومان طرح در استان فارس اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای اجرایی شدن یک هزار و ۱۴۶ پروژه در سطح استان فارس بالغ بر ٢۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است لازم به ذکر است که طی دهه فجر امسال ٢٠٩ پروژه در حوزه عمران، ١٠٩ پروژه در حوزه مسکن، ٩٠ پروژه در فضای آموزشی و ۴۶ پروژه در حوزه آب رسانی نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی نیز تاکید کرد: طی چهار سال اخیر یک میلیارد و ۴١۶ میلیون دلار جذب سرمایه صورت گرفته است و طی سال ٩٩ بالغ بر ۶٨٣ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس جذب شده است این در حالی است که مقرر شده بود سرمایه گذاری خارجی در استان فارس بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تنها ١٨١ میلیون دلار باشد.

رحیمی در خصوص کاهش نرخ بیکاری نیز تاکید کرد: نرخ بیکاری در استان فارس در سال ٩٢ بیش از ١۶ درصد بود که استان جایگاه ٢۵ کشور را به خود اختصاص داده بود اما این آمار در سال ٩٩ به ٧.٩ درصد رسید و استان فارس سومین استان کشور در حوزه کاهش بیکاری است.

او در خصوص پروژه‌های ناتمام استان فارس نیز تاکید کرد: بر اساس پایش های صورت گرفته در سطح استان فارس شاهد هستیم که ١٠۵ طرح ناتمام در استان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح‌ها نیز بالغ بر دو هزار و ١۴٩ میلیارد تومان برآورد شده است و میزان اشتغال نیز در این طرح‌ها نیز دو هزار و ۴٧۴ شغل بوده است.

استاندار فارس افزود: در استان فارس نیز ٨١۵ طرح سرمایه گذاری با ١٧ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با بیش از ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

230670