به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین ، دکتر علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین درباره نحوه هزینهکرد سهم استان از جرائم راهنمایی و رانندگی پلیس راه و راهور اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای نقاط حادثهخیز برونشهری در استان قزوین، با تغییر رویکرد در کمیته جرائم راهنمایی و رانندگی استان از این به بعد جرائم رانندگان هماستانی برای رفع نقاط حادثهخیز برونشهری هزینه میشود.
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور جهت رفع نقاط پرتصادف برونشهری و درونشهری اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان تصادفات منجر به فوت و جرح ما در نقاط حادثهخیز بیرون از شهر بیشتر است، به دنبال این هستیم که طرحهای کمهزینه و زودبازده مهندسی برای کاهش نقاط حادثهخیز و تصادفات جادهای را جمعآوری کنیم و با پیگیریهای لازم اجرای این طرحها را تسریع کنیم.
فرخزاد با بیان اینکه نقاط حادثهخیز شهری و روستایی ما با همکاری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای شناسایی شده است، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر اعتبارات مربوط به حوزه حملونقل و ترافیک بیشتر از 30 درصد تخصیص پیدا نمیکند و اگر 100 درصد تخصیص داشته باشیم، میتوانیم بخشی از منابع مورد نیاز برای رفع نقاط حادثهخیز درونشهری را مهیا کنیم. بنابراین سازمان مدیریت و برنامهریزی باید پیگیری لازم برای تخصیص بیشتر در این حوزه را داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل منظم و بهموقع جلسات کمیته ترافیک شهرستانها توسط فرمانداران یادآور شد: همچنین فرمانداران باید پیشنهادها و مصوبات ترافیکی کمیته ترافیک شهرستانها را برای طرح در شورای عالی ترافیک استان بدهند و آمادگی لازم برای بررسی و تصویب این پیشنهادها و مصوبات وجود دارد.
معاون استاندار قزوین با اشاره به آمار بالای تصادفات خودروهای پراید و پژو در مسیرهای مواصلاتی استان گفت: خودروسازان کشور باید تمهیدات ویژهای برای ایمنسازی و ارتقای سطح ایمنی این خودروها اندیشیده و اجرایی کنند؛ چرا که ایمنسازی خودروهای یادشده به معنای ایمنسازی جادههای ما و کاهش تصادفات جادهای خطرناک است
فرخزاد عنوان کرد: توقع ما از شورای عالی ترافیک کشور این است که برای کسانی که سوابق تصادف خطرناک و حادثهساز دارند، محدودیتهای برای ترددهای بین شهری لحاظ شود تا افراد دارای رفتارهای خطرناک ترافیکی کمتر در محورهای پرتردد و پرحادثه ما تردد کنند.
حسین رستمی