سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان:

به مناسبت دهه فجر، 1640 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و عمرانی برگزار خواهد شد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس: بهترین سرمایه اجتماعی کودکان و نوجوانان ما هستند که باید با رشد شایسته و با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی آنها را پرورش دهیم؛ به همین خاطر در ۴۲ مرکز این کانون در استان ۱۶۴۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و عمرانی به منسبت ایام فجر برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سعیدرضا کامرانی شنبه ١١ بهمن در یک کنفرانس خبری ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به فعالیت کارگروه تخصصی کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر که به عهده کانون پرورش فکری است، گفت: افزایش سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف نظام اسلامی، ایجاد بستر مناسب حضور کودکان و نوجوانان در برنامه‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از هدفهای کارگروه تخصصی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر است.

وی با بیان اینکه همه موظیفم که در راستایی شناسایی و شناساندن دستاوردهای انقلاب در این ایام تلاش کنیم، گفت: بهترین سرمایه اجتماعی کودکان و نوجوانان ما هستند که باید با رشد شایسته و با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی آنها را پرورش دهیم.

کامرانی گفت: حضور قشر کودک و نوجوان به صورت مجازی و در صورت امکان با رعایت شیوه نامه‌های به صورت میدانی از دیگر اهداف است.

وی تشویق و ترغیب کودکان برای نقش آفرینی در برنامه‌ها، بهره گیری از جذابیت‌های مورد قبول کودکان و جوانان برای تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر اهداف در این کارگروه بیان و اضافه کرد: در بخش فرهنگی معرفی شخصیت‌ها، معرفی رویدادها و وقایع انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلابی، روایت ( روایت ده قصه با ده لهجه استان) شامل شهرهای شیراز، نی‌ریز، فراشبند، لار، کازرون، معرفی شخصیت‌های برجسته و انتشار آثار برگزیده، قصه‌های انقلابی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و تلفیق قصه گویی با هنر نقاشی توسط کودکان برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به برپایی کارگاه‌هایی به صورت مجازی از ابتدای سال تاکنون، اضافه کرد: هم‌اکنون فعالیت کارگاه‌های مجازی به نسبت ایام تابستان پنج برابر شده و همچنین تعداد ٤٢ کارگاه برخط در استان برگزار می‌شود.

کامرانی همچنین بهره برداری از سالن اختصاصی در رابطه با قصه‌گویی و نمایش عروسکی و همچنین ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اوز را از برنامه‌های عمرانی این اداره کل در ایام دهه فجر اعلام کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از رونمایی دو جلد کتاب در مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس خبر داد و گفت: کتاب‌های مجموعه شعر( رد پای گیلاس) و مجموعه داستان(قصه سیب) حاصل مجموعه آثار همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس است که در دهه فجر رونمایی می‌شود.

230527