با حضور دادستان عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد؛

انتصاب سرپرست جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کامیاران

در مراسمی، با حضور دادستان عمومی و انقلاب سنندج، کوروش مرادی به عنوان سرپرست جدید دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران معرفی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمد جباری؛ دادستان عمومی و انقلاب سنندج امروز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن 42 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهار داشت: عزتمندی کشور ایران اسلامی مدیون رهبری مقام عظمای ولایت است.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: مقام دادستان از نظر کمی و کیفی برای خدمتگزاری بسیار حائز اهمیت است و در قانون اساسی برای دادستان بیش از 300 وظیفه مطرح شده است .

جباری یکی از وظایف برجسته دادستان را ایجاد امنیت و همچنین ایجاد احساس امنیت در بخشهای مختلف جامعه بر شمرد و تاکید کرد: این امنیت شامل امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می باشد و حمایت از تولید، نظارت بر ضابطین و مبارزه با اراذل و اوباش نیز در دستور کار دادستان قرار دارد.

وی استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی را از دیگر وظایف دادستان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، حل و فصل مشکلات مردم به کمک خود آنها بسیار موثر است و سبب ایجاد صلح سازش و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم می باشد که همه این موارد سبب رضایتمندی خدای متعال است.

محمد جباری در بخش دیگری از سخنان خود سند تحول قضایی را شاهکار ریاست معظم قوه قضاییه عنوان کرد و این سند را در راستای سیاست های راهبردی نظام جمهوری اسلامی دانست و تحقق این سند را در دادگستری استان کردستان خواستار شد.

وی افزود: خوشبختانه بیش از 98 درصد از ابلاغیه ها نیز در حوزه قضایی شهرستان کامیاران بصورت الکترونیکی صادر می شود .

جباری در پایان سخنان خود بر لزوم حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان کامیاران تاکید کرد و افزود: بعضا مشاهده شده است که اراضی ملی در این شهرستان مورد دست اندازی متصرفین قرار می گیرد و اجرای کامل قانون حدنگار و طرح کاداستر که خود یک اقدام پیشگیرانه است سبب جلوگیری از این تصرفات می شود.

شفیعی ـ استان کردستان

230395