در جلسه علنی شورای شهر اراک صورت گرفت

استیضاح شهردار اراک با ۸ رای

در جلسه شورای شهر اراک، محمدکریم شفیعی شهردار اراک با ۸ رای استیضاح و سعید بیاتیان سرپرست شهرداری شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در جلسه شورای شهر گفت: طبق اعلام رسمی نشست ۶ بهمن‌ماه استیضاح قرار بود برگزار شود.

مرتضی سورانه افزود: استیضاح شهردار در این موقع از سال که نزدیک شب عید و پرداخت حقوق نیروها و پیمانکاران است به صلاح نیست و ما بعنوان لیست امید خواستار شفافیت موضوع هستیم.

سورانه ادامه داد: انتظار است اعضا با صبر و ملاحظات بیشتر مسایل را پیش ببرند و تمرکز شورا بر بودجه سال آتی باشد، چرا که نباید زمین سوخته را به شورای بعدی تحویل دهیم.

ایرج رضایی دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه گفت: جلسه مذکور جلسه رای اعتماد نیست که دفاعیه انجام شود بلکه باید شهردار در راستای سوالات مطرح شده پاسخ دهد، نه اینکه گزارش عملکرد ارایه دهد.

در ادامه جلسه شهردار اراک گفت: تمام اسناد و مستندات شهرداری در سامانه عیان برای شفافیت مسایل در اختیار مردم است و اعلام برخی نام ها با عنوان ج، د، م، ن، صحیح نیست و همه چیز باید شفاف باشد.

محمدکریم شفیعی عنوان کرد: مستندات قانونی را در خصوص سوالات درخواستی در ۱۰ صفحه تقدیم شورا کرده ام و روزی که شهرداری تحویل اینجانب شد، ۶۰ میلیارد ریال در حساب شهرداری بود و بیشتر حساب‌های شهرداری مسدود بود و حقوق کارگران به موقع پرداخت نمی‌شد.

وی بیان کرد: بحث چهار درصد سختی کار کارگران شهرداری اراک، ۱۰ سال پرداخت نمی‌شد که این مهم محقق شده و حقوق کارگران به روز است و امروز کوچکترین اعتراض و ناآرامی در شهرداری به واسطه مشکلات حقوق افراد وجود ندارد.

وی عنوان کرد: ۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از بدهی‌های سنوات گذشته شهرداری اراک در ۲ سال گذشته تسویه و چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بدهی پیمانکاران و سنوات بازنشستگان پرداخت شده است، ضمن اینکه تمام پروژه های نیمه تمام شهر را به پایان رسانده و تمام پارکها و آبنماها و نورپردازیهای شهر به خوبی فعال هستند.

شفیعی گفت: شهرداری اراک بیش از ۱۱۰ درصد درآمد کسب کرده است و باید مدیریت شود، زمانیکه من وارد شهرداری شدم، مشخص نبود شهرداری چقدر نیرو دارد و چقدر حقوق پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح جامع اراک و برنامه استراتژیک پنج ساله برای این شهر تعریف شده که این برنامه دارای ریز برنامه‌های بسیاری است.

سعید نادری دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه گفت: استیضاح حق اعضای شورای شهر است، اما اعضا باید دغدغه و مصالح شهر و شهروندان و مدیریت شهر را مد نظر داشته باشند.

وی افزود: عملکرد جناب شفیعی را خوب میبینم نه در سطح عالی اما نباید مقایسه ای عمل کنیم گله ها همیشه هست با این رفتارها مردم آسیب میبینند، چرا که دغدغه مردم اداره هر چه بهتر شهر است.

در پایان جلسه سعید بیاتیان با ۸ رای به عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب شد.

230394