سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور از امروز

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز تا عصر شنبه تشدید خواهد شد و بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و کاهش دید افقی، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق مورد انتظار است.

به گزارش سایت خبری پرسون، سامانه بارشی امروز (پنجشنبه) مناطق نیمه جنوبی آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این سامانه روز جمعه استان‌های کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی ایلام، نیمه غربی کردستان، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان،جنوب آذربایجان غربی، جنوب همدان، شمال مرکزی، شمال زنجان، شمال قزوین، شمال البرزو شمال تهران را متاثر خواهد کرد.

سامانه بارشی شنبه در شمال آذربایجان شرقی، شرق خوزستان، شمال غرب فارس، شمال تهران، شمال البرز، شمال قزوین، غرب چهارمحال و بختیاری اثرگذار خواهد بود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش برف، کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات، تاخیر و احتمال لغو پروازها، آبگرفتگی معابر از جمله اثرهای این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده است.

سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت)، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی خبر داد که امروز پنج‌شنبه مناطق اردبیل و گیلان را درگیر خواهد کرد.

وزش بادشدید روز جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، خوزستان، جنوب ایلام خواهد بود و روز شنبه در کرمان، نیمه شمالی فارس، نیمه جنوبی اصفهان، غربی یزد، شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال شکستن درختان فرسوده را به همراه دارد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری و در صورت لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی، جلوگیری از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی ارگان‌های مربوطه جهت برف‌روبی و نمک‌پاشی و خدمات‌رسانی تاکید کرد.

این سازمان همچنین توصیه کرد: پرهیز از توقف در مناطق مستعد سقوط بهمن یا ریزش سنگ، احتیاط در رانندگی بویژه در راه‌های کوهستانی، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و سایر اقدام پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

230369