رئیس اتاق اصناف لرستان:

بساز و بفروش ها بازار املاک را دچار نوسان کرده اند

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: سیستم بساز و بفر‌وشی درایران تیشه به ریشه کیفیت ساخت و قیمت های بازار ملک زده است. بساز و بفروش ها بازار املاک را دچار نوسان کرده اند. باید در برنامه خرید و فروش  مسکن و سیستم اجاره نشینی بازنگری شود.

منوچهر اسبکوه؛ رئیس اتاق اصناف لرستان در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: نبود نظارت بر بازار املاک قیمت های نجومی را به وجود آورد. بازار ملک و زمین طی ده سال گذشته با رشد قیمت غیر اصولی روبرو شد. بنگاه های املاک نیز در این اوضاع تاثیر داشته اند.‌ وضعیت به این شکل ادامه یابد شاهد بی خانمان شدن خیلی از خانواده ها در لرستان خواهیم بود.

وی افزود: طی دو دهه گذشته خانه و آپارتمان های بسیاری ساخته شد که خالی از سکنه هستند. سیستم بساز و بفر‌وشی درایران تیشه به ریشه کیفیت ساخت و قیمت های بازار ملک زده است. بساز و بفروش ها بازار املاک را دچار نوسان کرده اند. باید در برنامه خرید و فروش مسکن و سیستم اجاره نشینی بازنگری شود. بیاییم قدری بفکر مستاجران باشیم.

اسبکو ادامه داد: بر این اساس حق کمیسیون خرید و فروش املاک از هر ۲ طرف معامله نیم درصد است.حق کمیسیون اجاره املاک معادل یک سوم اجاره بهای ماه اول از هر ۲ طرف و کمیسیون رهن ( قرض الحسنه) املاک نیز معادل نیم درصد از هر دو طرف تعیین شده است.

وی تاکید کرد: معادل سازی مبلغ رهن با اجاره بها تخلف است و برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: این نرخ نامه به تمامی مشاوران املاک ابلاغ شده و لازم الاجرا است و از مردم درخواست می شود هرگونه تخلف بنگاه های معاملات ملکی را با شماره ۱۲۴ درمیان بگذارند.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

230364