رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

تأثیر رشد صادرات بنزین و ارزآوری آن

کشوری که در مسیر واردات بنزین و مصارف بالا قرار داشت و این موضوع به مسئله نگران کننده‌ای تبدیل شده بود، حال به کشور صادر کننده بنزین تبدیل شده است و مصارف آن نیز تا حدودی منطقی شده است و در محدوده متوسطی که تعریف و پیش‌بینی شده بود، قرار گرفته است که این مسئله می‌تواند برای همه حامل‌های انرژی یک فرصت باشد که همین مسیر را در پیش بگیرند تا بتوانیم ارزآوری داشته باشیم و برای کشور درآمدزایی کنیم.

حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص صادرات بنزین و ارزآوری آن اظهار داشت: صادرات بنزین مازادی که امکان صادرات آن وجود داشت، در دستور کار قرار گرفت و با کشورهایی که به این محصول نیاز داشتند، قرارداد تهیه شد و این صادرات انجام گرفت.

صالحی در ادامه تشریح کرد: کشوری که در مسیر واردات بنزین و مصارف بالا قرار داشت و این موضوع به مسئله نگران کننده‌ای تبدیل شده بود، حال به کشور صادر کننده بنزین تبدیل شده است و مصارف آن نیز تا حدودی منطقی شده است و در محدوده متوسطی که تعریف و پیش‌بینی شده بود، قرار گرفته است که این مسئله می‌تواند برای همه حامل‌های انرژی یک فرصت باشد که همین مسیر را در پیش بگیرند تا بتوانیم ارزآوری داشته باشیم و برای کشور درآمدزایی کنیم. از طرفی نیز جلوی مصرف بی‌رویه در کشور گرفته شود و درآمد آن نیز صرف ساختارها و زیرساخت‌های همین صنعت شود و رفاه مردم در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای منطقه است که از امکانات و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که دیگر کشورها این ظرفیت‌ها را ندارند و این موضوع مزیت و برتری ما است و باید بتوانیم از این مزیت استفاده کنیم و آن را به صادرات و درآمد ارزی تبدیل نماییم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطر نشان کرد: اگر پالایشگاه‌های خود را به روز کنیم و از ظرفیت‌های فاینانس موجود در دنیا استفاده نماییم، می‌توانیم علاوه بر بنزین، ظرفیت‌های بیش‌تری را در حوزه‌های مختلف در گریدهای دیگر گسترش داده و در این حوزه‌ها نیز صادرات داشته باشیم و حتی امکان چند برابر شدن این ظرفیت‌ها نیز وجود دارد.

230175