اتر، دارایی اصلی سرمایه‌گذاران در سال 2021

این رمزارز در پی ثبت رکوردهای جدید است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کوین‌تلگراف، دلایل بسیار محکمی برای باور به صعود و ادامه افزایش قیمت اتر (ETH) در سال 2021 میلادی و کسب سود بیشتر نسبت به معروف‌ترین رمزارزها از جمله بیت‌کوین وجود دارد.

در نیمه دوم سال 2020 میلادی، ما شاهد علاقه روزافزون سرمایه‌گذاران سازمانی با سرمایه‌های کلان به رمزارز‌ها بودیم. هرچند که تمام توجه نهنگ‌ها و همچنین عوام به بیت‌کوین معطوف شد. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا اتر (ETH) یک دارایی جذاب‌تری است و چرا این رمزارز باید به اولین رمزارز برای هر سرمایه‌گذار تبدیل شود.

با اعداد و ارقام شروع می‌کنیم: رشد اتر از کمترین حد خود در ماه مارس سال 2020 میلادی پس از سقوط بازار ناشی از ویروس کرونا 1200 درصد بوده است، در‌حالی‌که بیت‌کوین فقط حدود 700 درصد رشد کرده است. البته بالاترین رکورد برای بیت‌کوین قیمت 40000 دلار بود که باعث شد افزایش اتر به 1400 دلار چندان چشمگیر به نظر نرسد. علاوه بر‌این ارزش بازار اتر پنج برابر کوچک‌تر از حجم بازار بیت‌کوین است. اما چه چیزی برای یک سرمایه‌گذار مهم‌تر است: سوابق عالی دارایی یا درآمد بالا؟

دلایل بسیار محکمی برای باور به صعود و ادامه افزایش قیمت اتر در سال 2021 میلادی وجود دارد، اتر می‌تواند سود بیشتری نسبت به معروف ترین رمزارزها از جمله بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.

تقاضا در میان توسعه‌‌دهندگان

اتریوم اولین پلتفرم برای ایجاد پروژه‌های بلاکچین و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز است. نمودار زیر تعداد توکن های منحصر به فرد ERC-20 را که طی سال‌های اولیه راه‌‍‌اندازی شبکه اتریوم معامله شده است را نشان می‌دهد. علی‌رغم این واقعیت که سرعت گسترش بازار بلاکچین از زمان ترکیدن حباب اولیه عرضه کوین در سال 2018 میلادی کاهش یافته، هنوز تعداد کل آن‌ها در حال رشد است.

حتی با وجود رقبای جدی برای اتریوم مانند Tron ،Polkadot ،Cardano ،Cosmos و Tezos ، پلتفرم رمزارز ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) همچنان در این مسیر پیشرو است.

رشد حجم تراکنش‌ها

در طول سال 2020 میلادی بیش از 1 تریلیون دلار تراکنش در بلاکچین اتریوم ثبت شد. این ارقام بیش از حجم معاملات غول‌های پرداختی همچون PayPal است که درحال حاضر بیش از 350 میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند در صورتی که حجم متوسط ​​آن بیش از 200 میلیارد دلار در سه ماه نیست.

همچنین، به خاطر داشته باشید که هر تراکنش کارمزد‌های شبکه‌ای که در اتریوم پرداخت می‌شود را ایجاد می‌کند. و از آنجا که نرخ رشد شبکه بسیار زیاد است، می‌توان با اطمینان‌ کامل منتظر ادامه روند صعودی اتر بود. در هر صورت، علاقه به رمزارزها همچنین افزایش تعداد کیف پول‌های فعال، تعداد تراکنش‌های در شبکه و افزایش میانگین مقدار تراکنش‌ها به شدت در حال افزایش است.

توسعه‌ی بخش DeFi

با وجود رهبری بیت‌کوین در بازار رمزارزها، اتریوم همچنان رهبر صنعت نوین فایننس غیرمتمرکز (DeFi) است. در تابستان سال 2020 این حوزه توانست محبوبیت زیادی کسب کند، از طرفی پروژه‌های اعطای وام و استیکینگ DeFi همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و سرمایه‌های جدیدی را به خود جلب می‌کنند.

از ابتدای سال 2020 میلادی ارزش کل درایی‌های قفل شده در DeFi تقریباً 3300 درصد رشد کرده و از 687 میلیون دلار به 23.2 میلیارد دلار رسیده است. و این اتریوم است که بستر اصلی ایجاد و راه‌اندازی اکثر پروژه های جدید DeFi و استیبل‌کوین‌ها است.

انتشار استیبل‌کوین‌ها به طور مداوم در حال رشد است، زیرا ابزار بسیار مناسبی برای تسویه حساب سریع بین کاربران، تشکیل جفت ارز‌های معاملاتی در صرافی‌های رمزارزی و حفظ سرمایه از نوسانات بالا، در کیف پول رمزارزی شما هستند.

به طور جداگانه باید در مورد علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی و نهادی به فایننس غیرمتمرکز صحبت کنیم. در حالی که بی‌نظمی در بازار DeFi تقریباً اعتماد سازمان‌ها را نسبت به پتانسیل بلاکچین در بخش مالی در تابستان سال 2020 میلادی از بین برد، شرکت‌های دولتی همچنان به دارایی‌های جدید علاقه نشان می‌دهند.

در ماه آگوست سال 2020 میلادی، Archax و Algorand اقداماتی را برای توسعه ابزارهایی برای معرفی DeFi در میان موسسات فاش کردند. و در پاییز سال 2020 میلادی مشخص شد که xSigma، یکی از شرکت‌های تابعه ZK International که توسط نزدک (Nasdaq) هدایت می شود‌، در حال توسعه خدمات DeFi و راه اندازی صرافی غیرمتمرکز برای معاملات با استیبل‌کوین‌ها است.

همه ما به خاطر داریم که توجه سرمایه‌گذاران بزرگ به بیت‌کوین در سال گذشته منجر به چه چیزی شده است. اکنون نیز به نظر می‌رسد که سایر حوزه‌های صنعت رمزارزها همین حالت را دارد، مزیت اصلی اتریوم در چند منظوره بودن فناوری و جامعه رو به رشد آن است. از طرفی برخی از رمزارزها ارتباط مستقیمی با اتریوم دارند.

230030