همه نگاه ها به بایدن، بیت کوین و آینده شاخص های بازار است

بایدن سرانجام به کاخ سفید نقل مکان کرد، اما این برای بیت کوین(Bitcoin) و صنعت رمزنگاری(crypto) چه معنایی دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت کوین(Bitcoin) و اتریوم (Ethereum)در این هفته شیرجه های تندی زدند و سطح حمایت های کلیدی را رد کردند.

آینده شاخص های مالی، تصویری صعودی برای فناوری بلاکچین و بهبود جنبه های مالی این صنعت را ارائه می دهد.

(wNews) در این هفته به بررسی اهداف دولت بایدن برای بیت کوین(Bitcoin) پرداخته است. تاکنون به نظر می رسد که بسیاری از منصوبان و اعضای کابینه وی در تکنولوژی بسیار باهوش تر از پیشینان خود هستند. برخی حتی از تجربه کار مستقیم با ارزهای رمزپایه رجز خوانی می کنند. با این حال، توجه تازه، به ویژه در میانه مسیر صعودی ، ممکن است در مقایسه با دیگران خیلی امیدوار کننده نباشد.

این هفته بازار با شیب تند دیگری روبرو شدد، زیرا بیت کوین(Bitcoin) در زیر حمایت اصلی $ ۳۰،۰۰۰ قرار گرفت.

با این وجود همه الت کوین ها(Altcoin) از بیت پیروی نکردند.

رئیس جمهور جو بایدن(Biden) در این هفته رسما سوگند یاد کرد. طبیعتاً، او در بازسازی اقتصاد تنها نخواهد بود.

در طول هفته، علاقه مندان به رمزنگاری اطلاعات زیادی را در خصوص منصوبین مختلف نگه داشته اند، منشی ها و رئیس هایی که بایدن در سر جایشان قرار داده است.

مهمترین نقش ها شامل رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC) و وزیر خزانه داری هستند. برای هر یک از این سه سمت نامزد وجود دارد اما هنوز به طور رسمی رأی داده نشده است. با این وجود می توان از روابط هر نامزد با ارزهای رمزپایه چیزهای زیادی بدست آورد. نامزد فعلی وزیر خزانه داری جانت یلن (Janet Yellen) است.

همین اواخر، کمیته مالی سنا به اتفاق آرا رأی داد که وی این نقش را بپذیرد. گام بعدی یک رأی کامل است، که همچنین انتظار می رود برای او مثبت باشد. موضع او در مورد رمزنگاری مثبت نبوده است، اما نظرات اخیر او حاکی از آن است که او رویکردی کاملاً سنجیده به صنعت دارد. در ابتدا خبرهایی از وی منتشر شد حاکی از آن که وی به دلیل موارد نادرست استفاده از آن کاملاً مخالف رمزنگاری(crypto) است. اما در اواخر هفته، او پاسخ بسیار دقیق تر را اضافه کرد.

اگرچه یلن(Yellen) در آخرین اظهارات خود که مستقیماً مربوط به ارزهای رمزپایه است متعادل بوده است، او مالیات بسیار مناقشه برانگیز را برای سودهای غیر واقعی پیشنهاد کرده است. اما این موضوع برای بازارهای سر به فلک کشیده، می تواند فاجعه بار باشد.

یلن(Yellen) بعنوان وزیر خزانه داری همچنین نقش بزرگی در سیاست های مالی ایالات متحده ایفا می کند.

در حال حاضر باید دور گسترده دیگری از محرک ها را برای اصلاح اقتصاد پیشنهاد داده است. وی همچنین اخیراً اعتراف کرده است که دولت برای چرخش در مسیر فعلی ویروس اقدامات کمی انجام می دهد.

با چاپ افراطی پول، بسیاری از موسسات به دارایی های سخت تر و خطرناک روی می آورند. توماس کوه(Thomas Kuhn) ، تحلیلگر اقتصاد کوانتوم، به کریپتو بریفینگ (Crypto Briefing) گفت:

آنها به وضوح نمی توانند تورم و چاپ پول را مجاز کنند و اجازه دهند سطح بدهی در مقابل تولید ناخالص داخلی افزایش یابد. آنها از کاهش ارزش ارز تا حدی خوشحال هستند، اما در حال حاضر این موضوع تأثیر مستقیم بر قیمت دارایی ها دارد. آنها تورم مدیریت شده می خواهند، اما به نظر می رسد که در کالاها و انرژی به طور گسترده ای در حال افزایش است.

وی افزود: بانک های مرکزی در سراسر جهان، نه فقط بانک فدرال، در حال پایان دادن به گزینه های کنترل وضعیت مالی فعلی هستند.

در واقع، مبارزه با تورم به یکی از بزرگترین معاملات اجماعی سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است.

در نظرسنجی از مدیران کل مالی، بانک آمریکا افشا کرد که معاملات فروش دلار یکی از بیشترین و پر حجم ترین معاملات در بازار است.

در نظر گرفتن نامزد های (SEC) و رئیسان (CTFC) نیز مهم است.

برخلاف یلن(Yellen) ، هر دوی گری جنسلر(Gary Gensler) و کریس برومر(Chris Brummer) دانش گسترده ای در خصوص رمزارزها دارند.

جنسلر(Gensler) یک دوره ۱۲ هفته ای در (MIT Sloan) ، مدارس بازرگانی (MIT) ، در زمینه ارزهای رمزپایه تدریس کرده و از طرفداران برجسته این فناوری بوده است. به همین ترتیب، برومر(Brummer) چندین بار رمزنگاری را به کنگره ارائه داده و در چندین کارگروه تأثیرگذار فین تک حضور فعال داشته است.

در نگاه اول، این تیم تمام ستاره های تنظیم کننده های مالی آگاه از رمزنگاری را دارد و به نظر می رسد یک رویای واقعی برای این صنعت باشد. با ورود بسیاری از موسسات به رمز ارز ها، اجرای طرح دعوی در دادگاه ریپل(Ripple) ، و (SPACs) با مشخصات بالا و (IPOs) های مطرح، این صنعت به احتمال زیاد تحت یک دوره حرفه ای سنگین است.

منبع: سام تایمز

229924