زنگنه مطرح کرد:

جهش در صنعت نفت با اتکا به ظرفیت شرکت های دانش بنیان

وزیر نفت گفت: با تصمیمات و برنامه ریزی های صورت گرفته تا دو سال آینده جهش بزرگ دیگری با اتکا به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت نفت رقم خواهیم زد.

به گزارش سایت خبری پرسون، اقتصاد کشور از سال های دور تا کنون به حد زیادی به صادرات نفت وابسته است. حدود ده سال گذشته تقریبا ۵۰ درصد از درآمدهای ملی بودجه و ۸۰ درصد از صادرات کشور از منابع نفتی تامین می شد. اما تحریم های دولت ترامپ در سال های اخیر موجب شد که میزان فروش نفت کشور در مقطعی طولانی مدت با نوسان و کاهش شدید روبرو شود. وابستگی اقتصاد به نفت موجب شده که کشور در زمینه‌ مسائل اقتصادی با مشکلات و چالش های فراوانی روبرو باشد.

هفته گذشته بیست و پنچمین رویداد بین المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی با حضور حدود ۵۵۰ شرکت داخلی، ۱۵ دانشگاه و ۵۲ شرکت استارتاپی و ۲۷ شرکت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

تحریم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد

وزیر نفت در مراسم این رویداد با اشاره به تحریم‌ های نفتی گفت: «دشمنان می‌خواستند ما را نابود کنند که ما بمیریم و صادرات ما به صفر برسد، اما نه‌تنها صادرات نفت ما به صفر نرسید، بلکه با فداکاری همکارانمان بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم ثبت کردیم و داغ اینکه صادرات نفت به صفر برسد را بر جگر ترامپ گذاشتیم.»

خبرنگار در روز پایانی این نمایشگاه گفت و گویی را با بیژن زنگنه وزیر نفت ترتیب داده و نظر او راجع به برگزاری این رویداد در شرایط تحریمی را جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد: ‌

بیژن زنگنه در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: برگزاری بیست و پنجمین رویداد بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی آن هم در شرایطی که دشمنان کشور و ملت، آرزوی به صفر رساندن صادرات نفت ایران را دارند هم برای آن ها و هم برای دوستان داخلی پیام آور بود. پیام این نمایشگاه برای دوستان داخل کشور امید و انگیزه و برای دشمنان کشور ناامیدی بود.

وی افزود: حدود بیست و چهار سال است که من به طور مستمر در حوزه نفت مشغول به خدمت رسانی هستم. به عقیده من جهش صنعت نفت در این سال ها باور کردنی نیست. حقیقتا من هیچگاه باور نمی کردم روزی برسد که ما در عرصه های مختلف مانند صنایع دریایی، شیمیایی، تولید تجهیزات و غیره به چنین پیشرفت خیره کننده ای دست پیدا کنیم.

داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت

وزیر نفت همچنین خاطرنشان کرد: شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور داشتند و به طور عام تمام فعالان این حوزه، هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت می کنند و دستاوردهای خود را توسعه می دهند.

زنگنه در پایان با بیان اینکه تقریبا ۸۰ درصد تجهیزات ثابت مورد نیاز صنعت نفت کشور در داخل تولید می شود، اظهار داشت: در تجهیزات دوار نیز پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای داشته ایم اما با تصمیمات و برنامه ریزی های صورت گرفته تا دو سال آینده جهش بزرگ دیگری با اتکا به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت نفت رقم خواهیم زد.

منبع: گسترش نیوز

229970