راهی ساده برای چت ویدئویی فرزندان با پدر و مادرهای سالخورده‌

سایت لایف‌هکر این سوژه جذاب را که من خودم چند بار به فکرم رسیده بود و قطعا مشکل و چالش خیلی‌هاست، پیش کشیده و بهانه این سؤال همین مسئله بیماری کرونا است. در این ایام، فعالیت‌های آنلاین جوان‌ها و میانسال‌ها به اوج رسیده و ساعات زیادی را صرف شرکت در کلاس‌های آنلاین، لایوها و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند...

به گزارش سایت خبری پرسون، سایت لایف‌هکر این سوژه جذاب را که من خودم چند بار به فکرم رسیده بود و قطعا مشکل و چالش خیلی‌هاست، پیش کشیده و بهانه این سؤال همین مسئله بیماری کرونا است.

در این ایام، فعالیت‌های آنلاین جوان‌ها و میانسال‌ها به اوج رسیده و ساعات زیادی را صرف شرکت در کلاس‌های آنلاین، لایوها و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و از پیامرسان‌های مختلف به صورت متنی و صوتی و ویدئویی استفاده می‌کنند.

اما در مورد آن دسته از شهروندانی که دیگر به سبک قبل نمی‌توانند خود را سرگرم کنند (مثلا به پارک بروند) یا دید و بازدید کنند، عدم آشنایی‌شان با فناوری، بسیار دل‌آزار شده.

چه کار می‌شود برایشان کرد؟

۱- بهترین راه: اگر می‌شود به آنها روحیه و اعتماد به نفس بدهید و به سادگی آموزششان بدهید!

طبق معمول آموزش به صورت ساده بهترین راه است. حتی می‌شود برای سادگی کار، از روی اپلیکیشن‌های کاربرد اسکرین‌شات گرفت و پای هر اسکرین‌شات، مراحل کار را نوشته و به صورت یک دفترچه راهنما دستشان داد! صبر و حوصله داشته باشید و مسئله را برایشان پیچیده نکنید و در نظر بگیرید که خود شما هم اگر الان یک نرم‌افزار کاملا تازه را ببینید، مدت‌های زیادی باید وقت برای آشنایی با آن، کنار بگذارید.

۲- شرایط بدنی افراد سالخورده را در نظر بگیرید

در شرایطی که خودمان هم گاهی برای تپ کردن روی قسمت‌های مختلف یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند مشکل داریم، چه انتظاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با عینک‌ها و دست‌های لرزان داریم. پس به این فکر باشید که اولا به جای گوشی، تبلت دستشان بدهید تا صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشند و دوم اینکه پوسته اندروید مناسب برایشان و نیز اپلیکیشن‌های با رابط کاربری سرراست‌تر به آنها معرفی کنید.

حتی شاید یک تلویزیون هوشمند یا تلویزیون متصل به اندروید باکس که با دقت برنامه‌ریزی شده باشد، راه حل خوبی برای تماس باشد.

در این زمینه حتی تبلت‌ها و گجت‌هایی ویژه با رابط کاربری خوب در فرنگ معرفی شده‌اند که متاسفانه در ایران تهیه و خرید آنها آسان و به صرفه نیست.

۳- مشکل برقرار بودن تماس اینترنت را برایشان حل کنید

ما به خصوص در داخل ایران با مشکل ناپایداری شبکه و متاسفانه لزوم دسترس‌پذیر کردن اینترنت روبرو هستیم. برطرف کردن این مشکلات گاهی برای خود ما مشکل و وقت‌گیر است. پس سعی کنید که اینترنت پایداری در طرح طولانی‌مدت یک ساله برای عزیزان پا به سن گذاشته خود تهیه کنید و در مورد گذر از موانع هم چه بگویم؟! شاید بهتر باشد که چند پلتفرم ارتباطی باز را توامان در تبلت آنها نصب کنید.

منبع: یک پزشک

229940