رییس دادگستری شهرستان در آیین تکریم و معارفه شهردار:

نظارت قضایی و امنیتی بر شهرداری و شورای شهر الوند افزایش می یابد

رییس دادگستری شهرستان البرز در خصوص پیگیری حقوق عامه بیان کرد: دیگر حواشی ناخوشایند از مجموعه مدیریتی شهر الوند پذیرفته نیست و جلسات تخصصی شورا و شهرداری باید به صورت ماهیانه برگزار و نتایج آن به دستگاه های نظارتی گزارش شود.

به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین، محمود محمود خانی، رییس دادگستری شهرستان البرز در آیین تکریم و معارفه شهردار الوند که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، بیان کرد: مسئولیت ها و سمت های سازمانی که در اختیار مدیران قرار می گیرد، توفیق الهی برای خدمتگزاری است و قبول این مسئولیت ها نیز باید با هدف خدمت صادقانه باشد.

رییس دادگستری شهرستان البرز عنوان کرد: اختلاف نظرها، همسویی و عدم همسویی سیاسی و جناحی، حُب و بغض ها و... نباید مسئولان را از مسیر خدمت منحرف کند، زیرا این موضوع موجب ناامیدی و دلسردی مردم نسبت مسئولان شده و باعث ایجاد یاس در جامعه می شود.

رییس دادگستری شهرستان البرز در ادامه بیان داشت: اتفاقاتی که طی هفته گذشته در شهرداری الوند شاهد بودیم، اصلاً خوشایند و در شان مردم این شهر نبود و انتظار این است، دستگاه های ناظر در موضوعات این چنینی ورود جدی‌تری داشته باشند، تا خدایی ناکرده شاهد مسائلی از این دست در سطح شهرستان نباشیم.

محمودخانی تاکید کرد: در مجموعه مدیریتی شهر الوند نیروهای خدومی مشغول به فعالیت هستند و انتظار این است، اگر اختلاف نظر، قصور، کوتاهی و یا تخلفاتی وجود دارد، با ابزارهای قانونی که شورا و شهرداری در اختیار دارند، مرتفع شود و نباید اجازه دهند مسائل جزئی به معضلی برای شهرستان تبدیل شود و اختلاف نظرها به فضای عمومی جامعه کشانده شود.

این مقام قضایی استان همچنین بیان کرد: طی ماه های اخیر شاهد برخی اتفاقات در مجموعه مدیریتی شهر الوند بودیم، که موجب بدبینی در بین مردم شریف الوند شده و در این شرایط حساس باید همه تلاش کنیم، تا با همکاری، خدمت صادقانه، مشارکت و همصدایی، جایگاه شورا و شهرداری الوند اعاده شود، زیرا این مسائل جزء تضییع حقوق عمومی و از بین رفتن فرصت خدمت، دستاوردی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم شهر الوند از شورا و شهرداری مطالبات بحقی دارند و از آنجایی که فرصت کمی تا انتخابات شوراها باقیمانده، در این زمان اندک فقط باید به خواسته های شهروندان توجه و فرصت های از دست رفته جبران شود و دیگر حواشی و اتفاقات ناخوشایند از مجموعه مدیریتی شهر الوند پذیرفته نیست.

رییس دادگستری شهرستان البرز با بیان اینکه هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون نیست، تصریح کرد؛ در راستای پیشگیری از اتفاقات گذشته، نظارت ها بر عملکرد مجموعه مدیرتی شهر الوند توسط دستگاه قضایی، دستگاه های متولی و همچنین نهادهای امنیتی افزایش می یابد و مستمر خواهد بود و دادستانی شهرستان با جدیت مسائل این حوزه را پیگیری خواهد کرد و در صورت بروز مسائل حاشیه‌ای، قطعاً دستگاه قضایی بر اساس قانون رفتار خواهد کرد.

رییس دادگستری شهرستان البرز در پایان برخی قوانین مربوط به شوراها و شهرداری ها را متذکر شده و خاطرنشان کرد: نشست ها و جلسات تخصصی شورا و شهرداری باید به صورت مستمر و ماهیانه برگزار و نتایج آنها نیز به دستگاه های نظارتی گزارش شود و و در این ماه های باقیمانده تلاش خود را به خدمت به شهروندان و حل مشکلات شهری معطوف کنند.

حسین رستمی استان قزوین

229754