کاهش مصرف برق با کمک مردم

با همکاری مردم با شرکت توزیع برق توانستیم مصرف برق را در حد ۴۱۸ ماگوات کنترل کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ما به صورت مستمر باتوجه به پیامک‌ها و پیام‌های رادیویی و تلویزیونی و سامانه‌هایی که داریم مردم را به همراهی با خودمان تشویق می‌کنیم که تاکنون نیز همینگونه بوده و مردم با ما همراه بودند و مصرف برق را توانستیم در حد ۴۱۸ ماگوات کنترل کنیم.

فریدون خودنیا اظهار کرد: باتوجه به شرایط که در تأمین سوخت نیروگاه‌ها در سراسر کشور وجود دارد و باتوجه به این‌که اولویت اول کشور تأمین گاز خانگی است بنابراین نیروگاه‌های تولید برق در کشور با یک سری محدودیت مواجه شدند، برخی از نیروگاه‌ها در حال تعمیرات سالیانه بوده و از مدار خارج هستند و آن‌هایی که با گاز کار می‌کنند محدودیت‌هایی در مصرف گاز، گازوئیل و مازوت دارند.

وی ادامه داد: بنابراین ما سعی کردیم در کنار همکاران در صنعت نفت و شرکت گاز باشیم که با مصرف حداقلی سوخت‌های فسیلی و گاز در نیروگاه‌ها بتوانیم تأمین برق همه مردم در سراسر کشور را داشته باشیم.

خودنیا تصریح کرد: بنابراین یک سری برنامه‌ها را در سطح کشور و استان اجرا کردیم، ما یک برنامه تحت عنوان ذخیره عملیاتی داریم، یعنی ما با صنایع و مشترکین پرمصرف برق استان یک تفاهمنامه بستیم و خواهش کردیم که در پیک زمستانه مصرف برق خود را کاهش دهند در ازای آن ما نیز پول برق مصرفی آن‌ها را در برخی از ساعات رایگان و در برخی جاها به صورت تهاتری از میزان بدهی آن‌ها کم می‌کنیم که حدود ۵۰۰ مشترک پرمصرف ما در این طرح قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: بحث دیگر ما تعویض روشنایی معابر است که ظرفیت ۲۴ مگاواتی برای آن داریم که تقریباً ۵ درصد برق استان را شامل می شود که حدود ۲ درصد تعدیل شده و به این صور مقداری از مصرف برق استان را کاهش دادیم.

وی بیان کرد: مطلب دیگر همراهی مردم است، ما به صورت مستمر باتوجه به پیامک‌ها و پیام‌های رادیویی و تلویزیونی و سامانه‌هایی که داریم مردم را به همراهی با خودمان تشویق می‌کنیم که تاکنون نیز همینگونه بوده و مردم با ما همراه بودند و مصرف برق را توانستیم در حد ۴۱۸ ماگوات کنترل کنیم.

خودنیا افزود: سهمیه‌ای که برای ما در نظر گرفتند تا امروز ۴۲۰ مگاوات بوده، و ما با مصرف ۴۱۸ مگاوات در ناحیه سبز بودیم و هیچگونه خاموشی طی روزهای قبل به مردم ندادیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: در حال حاضر از همه مردم خواهش می‌کنیم وسایل غیرضروری و وسایلی که در حالت استندبای هستند را از برق جدا کرده و اینگونه به شرکت توزیع برق استان و با کاهش دمای داخل منازل به میزان یم درجه و داشتن پوش بیشتر در خانه، به شرکت گاز لرستان نیز کمک کنند.

منبع:ایسنا

229680

مطالب مرتبط