دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان:

سن بیش از نیمی از شهدا زیر ۲۰ سال است/رضا و محمد بیشترین اسامی شهدای یزد

دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد گفت: اسامی رضا و محمد و ترکیبی از آنها بیشترین فراوانی را در بین شهدای استان یزد دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد برزگر در گفت وگو با خبرنگار پرسون، با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد، اظهار کرد: نام ۶۱۱ نفر از شهدای استان به اسم رضا و ۶۰۵ نفر به اسم محمد و یا ترکیب آن‌ها با اسامی دیگر است که بیشترین فراوانی را در بین اسامی دیگر شهدا دارد.

وی با بیان اینکه ۳۴۵ نفر از شهدای استان سید هستند، افزود: اسامی ۳۹۶ شهید استان نیز به اسم الله متبرک است و بیش از ۳۴۰ نفر از شهدای استان سید هستند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه بیشتر اسامی شهدای استان از ائمه و پیامبران است، گفت: نام ۳۶ شهید استان نیز از اسامی ایرانی مثل؛ هوشنگ، داریوش، بهمن، فرهاد و ... است.

برزگر افزود: علی و حسین نیز به ترتیب با فراوانی ۵۴۲ نفر و ۴۰۷ نفر بیشترین فراوانی را بعد از رضا و محمد دارند.

دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد با بیان اینکه اکثر شهدای استان نوجوان بوده اند، گفت: سن بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهدای استان که بیش از نیمی از شهدای استان هستند، زیر ۲۰ سال است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

229676

مطالب مرتبط