مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد؛

برگزاری اولین یادواره لشگر ستارگان تاریخ ساز در یزد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از برگزاری اولین یادواره لشگر ستارگان تاریخ ساز در یزد با هدف تجلیل از شهدا و جانبازان زن خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام عباس زارع عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروزه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیش از گذشته احساس می شود گفت: با توجه به توطئه ها و دسیسه های دشمنان کشور از جمله آمریکای جنایتکار باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقدیر از ایثارگران تلاش بیشتری صورت گیرد و این اقدام در همه جای دنیا مرسوم بوده و ایثارگران در هر کشوری دارای مقام و منزلت بالایی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: رسالت ما به عنوان متولی رسیدگی به امور خانواده های ایثارگر از جمله شهدا و جانبازان نسبت به گذشته سخت تر و سنگین تر بوده و فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا از شهادت کمتر نیست گواه بر این وظیفه خطیر است.

وی بر ضرورت بیان دستاوردهای دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی تاکید کرد و ابراز داشت: امروز نسل جوان ما باید از حمایت های همه جانبه استکبار از رژیم صدام و ظلم هایی که علیه ملت ایران روا داشته شده همچنین رشادت ها و نبوغ رزمندگان در دفاع مقدس مطلع شود تا در پاسداشت این مرزو بوم آگاهانه تر و بهتر عمل کند.

مدیرکل بنیاد شهید استان در ادامه به برگزاری یادواره لشگر ستارگان تاریخ ساز برای اولین بار خبر داد و ابراز داشت: خدا راشاکریم که اولین استان در کشور هستیم که این یادوراه را که ذیل کنگره ملی 4 هزار شهید تعریف شده برگزار می کنیم و ازمقام شامخ 48 بانوی شهیده و جانباز همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) مصادف با 8 بهمن ماه تجلیل خواهیم کرد.

زارع تصریح کرد: البته از 4 مادر، 5 همسر و یک دخترآزاده شهید که تعداد شهدای خانواده آن ها بیش از دو شهید است نیز مورد تجلیل قرار می گیرند چرا که معتقدیم مادران و همسران شهدا که داغ فرزند و شوهر جوان خویش را دیده اند یا همسران جانبازان که سختی زندگی با این عزیزان را به دوش می کشند به نوعی شهیده محسوب می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به مساعدت استانداری یزد دربرگزاری این مراسم اظهار داشت: سخنران این یادوراه نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور حجت‌الاسلام شکری بوده و با حضور مسئولان استانی و خانواده های معزز شهدا،جانبازان و ایثارگران برگزار خواهد شد.

وی سرکشی از 400 خانواده شهید با رعایت پروتکل های بهداشتی و 400 تماس تلفنی احوالپرسی را از دیگر برنامه های دستگاه متبوعش تا اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان یزد در اسفندماه دانست.

استان یزد بیش از 3700 شهید دفاع مقدس،22 شهید دوران انقلاب، 5 شهید مدافع حرم، 751 آزاده،9739 جانباز و 48 شهیده و جانباز زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گفتنی است 7 خانواده شهید بیش از دوشهید در استان وجود دارند که در حال حاضر تنها 2 مادر و یک پدر و مادر دارای سه شهید در قید حیات بوده و جمع پدران و مادران شهدا که در حال حاضر زنده هستند به 2251 تن می رسد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

229586

مطالب مرتبط