‍ ۷۱۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قزوین تشکیل شده است


ابوالفضل مرادی مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری قزوین در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان گفت: از ابتدای امسال ۷۱۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ۳۸۴ میلیارد ریال در استان تشکیل شده که این رقم در مدت مشابه گذشته ۶۲۲ پرونده بوده است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری پرسون، از قزوین: ابوالفضل مرادی مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری قزوین گفت: پرونده‌های قاچاق کالا و ارز استان در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزش ریالی ۶۴ درصد و از نظر تعداد پرونده ۱۳ درصد افزایش داشته اند.

این مسوول افزود: تعداد دستگیر شدگان در ۹ ماه امسال ۸۴۶ نفر و در مدت مشابه قبل ۶۵۸ نفر و تعداد خودروهای توقیفی در سطح استان ۲۶۰ مورد و در مدت مشابه قبل ۲۵۷ خودرو بوده است که یک درصد افزایش در این زمینه داشته ایم.

مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری قزوین عنوان کرد: باتوجه به تشکیل پلیس اقتصادی استان باید نقاط و گلوگاه های اقتصادی شناسایی شود تا برای پیشگیری از قاچاق برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

این مسوول با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: از ابتدای امسال ۴۷ جلسه این کمیسیون در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شده و ۲۰۰ مصوبه برای مقابله با قاچاق در این جلسات به تصویب رسیده است.

229433