رییس اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان:

ارتقا سطح کیفی سواد فعالان رسانه ای در حوزه شهری

رییس اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان از ارتقا سطح کیفی سواد فعالان رسانه ای در حوزه شهری خبر داد و افزود: با توجه به تخصصی شدن رسانه ها، گستردگی ابعاد رسانه ها در دنیای چندرسانه ای و اهمیت پرداختن به هریک از حوزه های تخصصی رسانه ای تلاش کردیم این دوره های آموزشی را مبتنی بر نیازهای رسانه ای موجود برنامه ریزی کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، نفیسه قانیان در ارتباط با وضعیت فعالان رسانه ای در مواقع بحران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر سه رویداد آموزشی در حوزه ارتباطاتت رسانه ای برگزار کردیم.

وی بیان داشت: با توجه به تخصصی شدن رسانه ها، گستردگی ابعاد رسانه ها در دنیای چندرسانه ای و اهمیت پرداختن به هریک از حوزه های تخصصی رسانه ای تلاش کردیم این دوره های آموزشی را مبتنی بر نیازهای رسانه ای موجود برنامه ریزی کنیم.
رئیس اداره ارتباطاتت رسانه ای شهرداری اصفهان ادامه داد: آموزش هایی همچون اصول خبرنویسی، گزارش نویسی و ... همیشه انجام شده اما اینکه یک خبرنگار، عکاس یا فعال رسانه ای در یک رویداد باید چگونه حاضر شود، چگونه اطلاع رسانی درستی داشته باشد، چه بایدها و نبایدهایی را رعایت کند و چگونه به ابعاد مختلف یک رویداد بپردازد تا محتوای تازه، دقیق و متفاوتی به مخاطب ارایه دهد، موضوعی است که در این آموزش ها کمتر به آن پرداخته شده است.
وی ادامه داد: موضوعات قبلی که اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان برای دوره های آموزشی آن اقدام کرد، شامل روابط عمومی در بحران، خبرنگاری در بحران و روزنامه نگاری شهری بود که این موضوعات نیز در دوره های آموزشی کمتر به آن پرداخته شده است. تلاش داریم با این آموزش ها که در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می شود سطح کیفی فعالیت فعالان رسانه ای به ویژه در حوزه مدیریت شهری را ارتقا داده و فضای بهتری را برای اطلاع رسانی های شهری از ابعاد مختلف فراهم کنیم.
قانیان افزود: رسالت و ماموریت این اداره را تنها اطلاع رسانی اخبار نمی دانیم بلکه با برگزاری رویدادهایی از جمله اولین ایده کاپ رسانه، میزگرد نقش واحدهای ارتباط رسانه ای سازمان ها در پیشبرد اهداف رسانه، گفتگوهایی پیرامون ابعاد زنانه شهرها از منظر شهرسازی و همچنین دوره های آموزشی تلاش داریم به تولید محتواهای کیفی از طریق رسانه ها، افزایش اطلاعات تخصصی آن ها و بهبود نقش خود، تقویت فعالیت ها و برنامه های خود با همیاری رسانه ها کمک کنیم.

229327